Jag och Svenska Kyrkan

= sant! Haha, närå är väl ingen övertygad kristen direkt men nu är det så att de gett mig ett tillfälligt jobb och för det älskar jag dem! Eller att Svenska kyrkan gett mig jobbet är väl att överdriva (även om de betalar min lön) men en gammal kompis till mina föräldrar ska starta ett kafé i kyrkans regi här i stan (GA församling) och då har hon anställt mig som hjälpreda t om 31 januari till att börja med. Så skönt att ha något att göra! Eftersom kaféet inte öppnat än så har jag mest plockat upp och diskat porslin och sånt. Men när kaféet drar igång den 6 januari så ska jag vara kafébiträde, kul! Idag var jag med Anki (som den goa människan heter som gett mig jobbet) och shoppat saker till kaféet, askul! Alla präster, diakonissor, vaktmästare, informatörer, kanslichefer, städare och alla andra som jobbar i Kyrkans Hus som det heter, är supersnälla så det känns verkligen bra att jobba där. Alla verkar tycka att jag behövs och de uppskattar att jag är där.

Det jobbiga är att det jag gör nu hade kunnat vara mitt jobb, en fast 75% tjänst, om jag bara haft lite mer känsla för feeling. Anki ringde nämligen pappa och bad om mitt nummer för hon ville anställa mig, men då hade ju jag fått toppjobbet (haha) som mediasäljare och det sa ju givetvis pappa till Anki så hon ringde ju inte och jag ringde inte henne heller efter mamma och pappa berättat det. Så då jag väl insåg att jag inte alls ville vara mediasäljare så hade ju Anki redan anställt en annan tjej. GAAAAHHH! Ja, så känns det lite. Om jag hade haft lite mer känsla för feeling och insett att jag inte passar som mediasäljare för en oetablerad tidning så hade jag nu kunnat haft jobb och lägenhet komplett med matbord i ek med klädda skinnstolar från MIO.

GAAAAHHH!

Ja, life goes on och vi får väl se om AMS kan trolla med knäna och skaka fram ett jobb. Jag ska dit imorgon, tre timmar ska det ta! Ska de lära mig att stava till CV eller? Haha, ursäkta men jag är lite lätt skeptisk till AMS. Det är först ett två timmars möte i grupp....Någon mer än jag som får AA-vibbar? Anonyma Arbetslösa, haha. "Hej, jag heter Lina. Jag är arbetslös." " Hej Lina!"

Sen ska jag en sväng på Kontorsfixarna med imorgon med.  De är typ som Manpower fast mindre och mer lokala. Tydligen har Helena, som sköter alla papper på Verkstan, pratat med någon där så jag ska prata med henne och ge henne mitt CV. Så sött att alla engagerar sig i mig!

Är hos Pontus så det kanske är dags att sluta nu. Imorgon ska vi ut och äta med Pontus mormor, kul!

Kläder: Myspys
Humör: "Ja änt bitter..." Närå, glad
TV: ---

Kommentarer
Postat av: Pontus Baby

Hello Darrrling! Jag tar en kaffe, svart som natten, och en heltidstjänst på Sundsvalls Gymnasium tack!

2006-12-14 @ 21:32:01
Postat av: sara

hahaha...du skriver så roligt du!ja synd att du inte tog jobbet på kyrkan för det är där jag och isa ska hänga med våra mammma/bebiskompisar frmöver och fika!men vi lär ju ses ändå=)

Postat av: Stina

Roligt att du blir gudfruktig först när du flyttat från Jönköping! Men dess religiösa prägel kanske satt sina spår ändå! Haha, närå. Hoppas du får kul på ams, jag var där igår. Tanten jag hade sa att det var okej att jag tyckte att ams bara är en instans man är tvungen att slussas igenom för att få a-kassa. =)

2006-12-15 @ 09:42:45
Postat av: Maria

kul att vara hjälpreda i kyrkan, som sagt, synd att du inte tog jobbet, men hur ska man kunna förutspå allt!? det löser sig ändå! lycka till på ams o kontorsfixarna! och ja, era planer för nyår blir nog kanon!

2006-12-15 @ 14:08:37
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Jeanette

Sedär, det lööööser sig! :)

2006-12-16 @ 10:16:32
URL: http://vardagsdagar.blogg.se
Postat av: Eva K

Jaa du, det är en ständig balansgång mellan hopp och förtvivlan. Ams är ingen större tröst, man får försöka glömma vem man är medan man är där och sedan försöka hitta sig själv igen (har du följt mina bloggar så fattar du...)Mig ville de t ex lära hur viktigt det är att torka av skorna innan man går in på en intervju. Hallå! Jag är 46, trebarnsmor och kommunikationsvetare! Visst är det bara en instans för att få ut sitt bidrag, håller med Stina. Allt jobb får man ju göra själv.

Nu är min praktiktid slut så nu måste jag oxå dit på måndag morgon, first thing...Inget man längtar efter! Tänker fortsätta stämpla över mellandagarna i alla fall, just nu lär det inte hända något, så får vi göra ett nytt avstamp sedan. Vi följer varandras öden - skönt att inte vara ensam.

2006-12-16 @ 12:56:46
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Jofa

Tja Lina! Måste bara säga att jag tyckte ditt inlägg var jätteroligt! Jag skrattade högt två ggr: Åt "känsla för feeling" HAHA och AA, "hej jag heter Lina..." HAHA! =) Kul att du har jobb för tillfället iaf! Hälsa Poñta!

2006-12-18 @ 14:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback