50 % av önskelistan uppfylld!

För bara någon vecka sedan så skrev jag en önskelista här på bloggen. Nu har hälften av önskningarna blivit uppfyllda:

Jobb
Bil
Gemensam lägenhet
Barn

Det bara hände, precis som alla ni sa att det skulle, hux flux så löser sig allt! Vi kollade ju på bilen i söndags och jag och Pontus föll för den direkt. Den var snyggare är den första och framför allt så kändes den fräschare. Det märktes verkligen att den gått flera tusen mil mindre än den första vi tittade på. Vi tittade, körde och kom överens om att bjuda 35000 kr (8000 mindre än begärt). De tyckte det var lite men gick med på 36000. Så för 36000 fick vi en Volvo v40, 97:a 2.0 som gått 16500 mil och som har 140 hk. För 36000 köpte vi oss framför allt en hel hög vuxenpöäng! Haha, tänk att jag har jobb och en bil, en Volvo kombi dessutom! Vi ska ju hälsa på
Elin och Fredde på tors-fre (äntligen!) så vi hämtar bilen och lämnar pengarna på fredag, kul! Men dealen är gjord med handskakning och allt och annonsen är bortplockad från Blocket så det är bara att vänta nu. Det här betyder att vi åker hem till Sundsvall på måndag, tillsammans. Pontus börjar ju sin praktik på Hedbergska då och jag ska installera mig i flickrummet hos mamma och pappa. Guld värt att jag kan bo där! Jag har ju bott hemma hela somrarna så länge jag pluggat och det har gått alldeles utmärkt så det gör det säkert nu med. En vecka får jag vila, sen är det utbildning 19-20 och sen ska jag bli businesswoman! =)

Igår kollade jag upp bilförsäkring och shit vilken skillnad det är mellan bolagen! People, be ware of If säger jag bara! De ville ha 15600 kr/år för en helförsäkring och Länsförsäkringar ville ha 6500 kr/år. Gissa vilka vi ska ha? Vi ska dock höra med Pontus pappa, som ju är i försäkringsbranschen, vad skillnaden är mellan hel- och halvförsäkring. Det är halva priset och det låter ju bra men vad är det man inte får med då? En kompis här har halv och han säger att det räcker....detta måste dock verifieras av en riktig vuxen först.

Tredje punkten på önskelistan är nog också på väg att uppfyllas; lägenhet. Vi har ju ställt upp oss som intresserade på en 3:a på Södermalm och trots den dyra hyran har vi bestämt oss för att det är den vi vill ha. Vi får leva snålt och sluta äta ute och lyxa i form av fika och sånt. Fika kan vi ju göra hos föräldrar och syskon nu då vi ska bo i Sundsvall, eller hur hörrni? Hyran skulle inte alls vara något problem om det bara var den, men Pontus ska ju bo i Umeå med, vi räknar med en hyra på 1500-2000 där och det är ju en utgift det med. Men som sagt, får vi den så tar vi den och så får det lösa sig!

I typiskt Lina- och Pontusmanér så har vi givetvis mentalt redan flyttat in. Vi har skrivit ut ritningen från hemsidan och så har vi klippt ut små skalenliga möbler spm vi flyttar runt på ritningen. Eftersom möblerna är så små och Pontus har ganska stora händer så fick han använda Topz för att kunna flytta runt papperslapparna, hihi. Det blir en ny möbel; ett matsalsbord - Tack mamma!  Som ni ser på fotot så ska det nog vara i vardagsrummet så vi behåller barbordet i köket. Sen får de bytas ut den dagen vi får en liten knodd, annars blir väl fallhöjden lite väl hög vid en eventuell krasch från barnstolen som Pontus hävdar att man kan höja upp genom hemmabygge....Eh, ja det blir ett nytt köksbord den dagen!

Jag är så obeskrivligt glad för att mitt liv äntligen börjar formas så som jag vill ha det.

Kläder: Mörka otvättade stuprör, vitt linne, vinröd l.ä t-shirt, svarta sneakers, brun skinnjacka
Humör: Lite stressad över att packa ihop nästan hela lgh på en vecka men annars e ra la gött!
TV: Ugly Betty, premiär på favvofemman ikväll!

    

Kommentarer
Postat av: sara

hoppas ni får lägenheten!då blir ni grannar med mamma som flyttar in i husen nedanför er 1 dec=)kommer ni hem NUUUU på måndag?

2006-11-07 @ 10:14:45
Postat av: elin

Hej lina! jag blev så glad när jag läste ditt inlägg, massa glädje och positiv anda, det älskar jag! Visst är det mystiskt att när det känns som jobbigast, när man har kört fast och vill saker som verkar svåra så vänder det helt plötsligt och slutar ofta precis som man vill! Det är ju konstigt att det alltid löser sig... på nått sätt!
Ang bilförsäkring så håller jag helt med, vi har en halvförsäkring i länsförsäkringar, vilket verkar vara det billigaste man kan hitta.
Eftersom vi har en så pass skruttig bil så känner vi att det är viktigast att förs. täcker om vi skulle demolera någon annans bil, vår är ju liksom värd 15000! Jag skrattade högt när jag läste hur ni möblerat på planlösningen, haha, jag kan se det framför mig, med topzen i högsta hugg!
Ja det ska bli jätteroligt att träffas på tors, det passar ju bra för er också med bilköp! Vilken tid kommer ni tror du? Eller förresten, vi kan ju ringas ikväll!
ja, vi har verkligen skev dygnsrytm! Jag hoppas det ändras snart!
Nu ska vi åka och träffa texas om 61 minuter!!

Postat av: Jeanette

Hihi, snacka om seriös planering av möblering, ni är ju för söta ni. Jätteglad för din/er skull att allt verkar falla på plats så som ni vill ha det! KRAM

2006-11-07 @ 13:19:09
Postat av: joss

jättehärligt precis som Elin skriver att man blir så glad för er skull!!!!

2006-11-07 @ 14:02:37
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Maria

haha, vad söta ni är som sitter och möblerar lägenheten med små urklippta möbler! ska erkänna att jag var precis likadan när vi skulle flytta in i huset, det är ju sååå kul att planera=) Vad härligt att allt faller på plats för er, håller tummarna att ni får lägenheten också! självklart vill vi att ni kommer på fika hemma hos oss, och vi kommer gärna på pannkakor till er med. Tuva älskar pannkakor, jag med för den delen!;) Roligt att ni kommer hem så snart, förstår att det är mycket att stå i med packning av lägenheten... nu tycker Nora att det är amningsdax! vi hörs!

2006-11-07 @ 14:44:18
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Jennie

Åh va ni är söta! Kul med allt som händer! Vi är så glada för er skulle, Richard tycker det ska bli kul å få rå om Ponta lite nästa termin! Då kan dom ju pendal tillsammans.

2006-11-07 @ 20:26:30
URL: http://jennie77.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gud var härligt att planera något nytt i livet.
=)

Jag tror att man uppskattar livet mer även om en hyra kanske svider i plånboken. =)
Det gör en stor skillnad i livet. Jag flyttade in till staden för ett år sedan och skulle aldrig vilja bo i stadens utkanter under några omständigheter längre.
Även om hyran här går lite högre upp än den tidigare..

I wish u my best of luck! =)

//Johanna

2006-11-09 @ 07:11:30
URL: http://versace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback