Hårfärg, strumpbyxor och pengar

Är på väg ner på stan för att köpa hårfärg och strumpbyxor till cocktailpartyt på lördag. Ja, fast hårfärgen ska i redan idag. Jag har förlikat mig med tanken att färga håret mörkt, ska faktiskt bli ganska kul! Har ju varit blond sedan tidigt i våras nu...Time for change! Visst hade jag kunnat göra blonda slingor själv men då jag klippte frisyren så färgade de liksom "efter frisyren", de la mörkt där det är (var...) nästan snaggat och så. Tror inte det blir bra att ge sig på något sånt själv, nä det får blir rejält mörkt och mustigt istället. Funderar på en färg som heter Brazilian Brown, haha, den har Pontus syrra om jag inte missminner mig och den är superfin! Mörk, men hey jag har ju varit svarthårig! =) Det blir jag dock aldrig mer igen, mörkbrun är gränsen.

Jag ska erkänna att jag är lite nervös över vår framtida hyra. Det är så mycket pengar! Men vi har verkligen räknat på det, flera gånger för att lugna mig, och det ska gå! Vi har räknat på min garantilön och avrundat uppåt på utgifterna. Det bara måste gå och vi bara måste få lägenheten! Tror vi har en god chans då många nog avskräcks av det faktum att tvättstugan är i ett annat hus. Men vadå, får väl köpa en pulka då och dra tvätten i på vintern och på sommaren får vi ha en liten vagn, haha!

Nu är det stan som gäller. Usha, grått och regning och inga pengar att spontanshoppa för, blä.

Hur bra var inte Ugly Betty igår då!? Tack 5:an, ni har verkligen fattat det här med roligare TV! =)


Kommentarer
Postat av: Eva K

Kör hårt på lägenheten tycker jag! Ni fixar det!

Det finns billiga och praktiska "dra-maten"-kärror på IKEA, annars har de ju också rejäla bärkassar i presenningmaterial för endast en femma!

Senare kan du ju lägga tvätten undertill på barnvagnen...om ni inte köper en liten smidig maskin att ha i badrummet. Det finns massor av lösningar! Dessutom är ni ju unga och raska :)

(Jag vill ha ett ställe till att fika på när jag kommer till Sundsvall! Fast det kanske inte hinns med...Återkommer!)

Postat av: elinis

hej lina! jag läser på Fs blogg att ni försökt nå oss! :) det är så konstigt för vi (eller iaf jag) har varit hemma på kvällarna! Vi testade att ringa er i förrgår, då var det upptaget! Ikväll ska vi åka och handla lite, men vi borde inte vara hemma så sent.
Ringer ni rätt nr? 013-3401188 Hoppas vi får tag på varann!

2006-11-08 @ 18:35:24
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Stina

Hej!

Har letat efter din blogg och här var den ju! Vad har ni hittat för lägenhet då? Låter kul iaf! Lina dina vuxenpoäng bara drar iväg, lägenhet, bil, jobb... Och cocktailparty låter ju även det intressant och rätt vuxet. Själv har jag bestämt att "I need som fine wine" på lördag men blir nog knappast något glassigt cocktailparty. Men ett kliv in i dimman förhoppningsvis, haha =) Ha det bra så hörs vi! Kram stina

2006-11-09 @ 10:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback