Jag är Tomas Ledin!

Jag är på gång, jag är laddad och jag är tänd! Haha, ja alltså inför intervjun imorgon! Jag har bokat bussbiljett, bestämt kläder, kollat upp nummret till Taxi Göteborg, kollat spårvagn och buss, kopierat examensbevis och intyg, köpt en mapp till föregående, kommit på tre bra respektive mindre bra saker med mig själv (och givetvis varför de senare ändå är en styrka), funderat ut varför jag vill ha jobbet, bestämt minst fem frågor jag ska ställa....Jag vill nu!! Jag hoppas verkligen att intervjun går bra, och att jag får jobbet såklart. (Och nu vet jag att du Pontus tänker att "man kan inte ha kommatecken innan och" men jo, det kan man och speciellt in den här bloggen!) Men även om jag inte får jobbet så hoppas jag att jag gör ett gott intryck under intervjun. Jag vill inte att det ska bero på mig om jag inte får det, snarare att någon annan är ännu bättre och inte att jag är dålig. Typ. Ikväll ska jag tänka igenom eventuella frågor och mina svar, tänka positiva tankar och träna på att vara mitt vanliga fabulösa jag.

Samtidigt ska jag gå på Bongo Bar. De har något som heter "No direction home"-kväll ikväll och Pontus ska spela skivor med Jangmo. No direction home innebär mysig gubbrock, mest Dylan vad jag förstår. Kan ju vara mysigt och Pontus säger att man ska göra något helt annat kvällen innan man ska prestera. Han var på sittning (och drack alkohol!) dagen innan han skrev  tenta, och han fick VG! Jag tar dock inga risker så någon alkohol blir det inte och jag tänker gå hem vid 23.

Imorse då jag vaknade så vaknade jag i Ulf Lundells Vinterland. Närå, i mitt vinterland var det ju. Haha, iaf tills den 21 januari. Oj, va snurrigt det här blev. Det snöade, det är allt jag vill säga. Väldigt coolt att det snöar här den 1:a november, så coolt att jag har dokumenterat det.

Kläder: Jeans, svart t-shirt, grå bolero/kofta, bruna stövlar utanpå
Humör: Bra! Nervös, men på ett bra sätt, på det sättet det står att nervositet är bra i körkortsboken
TV:  Ingen TV bara Bongo

117692-52



 


Kommentarer
Postat av: Benet

Shit. Tagga ner och ta det lugnt på din intervju. Luta dig tillbaka och var självsäker. Ljug inte, och framhäv gärna dina dåliga sidor, det tar skruv, jag lovar. Nämn absolut inte att din drömbil är en vit H2. H2 har slutat tillverkas och, säga vad man vill, men en vit H2 funkar inte. Egen fjällstuga och privat väg spelar ingen roll i sammanhanget, tro mig.

Lycka till!

Ben1

2006-11-01 @ 22:53:12
Postat av: joss

Lycka till!!! Du låter verkligen förberedd!

2006-11-01 @ 23:24:36
Postat av: Maria

Kan man bli mer förberedd än så?! tror inte det jag! Får du inte jobbet beror det förstås inte på att du är dålig, utan kanske att du är en av massor massor med sökanden. Att ta sig till intervju är faktiskt ett stort steg det med! Önskar dej ett stort lycka till och hoppas att få läsa hur det gick så snart du kommit hem igen!

Postat av: Pontus

Hey Babe! Haha, kul. Jag tror att jag måste pröva hur det känns, och kan kanske också få en smak av något jag har missat.

Nej, möjligtvis här men annars håller jag fast vid min egen kommatering och "och:ande"! ;0)

Syns ikväll när du kommer hem!
Puss

2006-11-02 @ 16:04:57
URL: http://pontusbackstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback