Jag fick jobbet!

Igår var jag alltså på intervju och idag fick jag reda på att jag fick jobbet! Haha, världen känns helt upp och ner nu. Jag är superglad, lite rädd, tacksam, lite nervös....Allt på en och samma gång! Visst kände jag på intervjun att hon verkade gilla mig men man kan ju aldrig vara säker. Dessutom så var intervjun väldigt kort max 20 minuter. Efter vad jag tyckte kändes som fem minuter så säger hon "Vi avbryter här, jag brukar gå på magkänsla". Jaha, tänkte jag, antingen så gillar hon mig inte alls eller jättemycket. Och ja, det senare visade sig vara det rätta! Imorse ringde jag chefen för norr, som ju är MIN chef, mest bara för att visa intresse och säga att mötet igår var väldigt intressant och att jag blev ännu mer intresserad efter det. Då jag sagt det och vi pratat ett tag så säger han att "Jo, Malin störtgillade dig så vi har bestämt oss för att köra på dig". Eh, va? Som tur va sa jag inte det utan jag brast ut i någon sorts glädjeyttring/tacksamhet och tackade och sa att gud va roligt. Ännu bättre är att det blir Sundsvall med omnejd som blir mitt område, i'm coming home! Den 19-20 november ska jag utbildas i Piteå och sen är tanken att det bara är att tuta och köra efter det! Ska bli superkul att åka till Piteå och träffa chefen, han är så rolig och trevlig i telefon.

Tjänsten verkar väldigt rolig. Man säljer in annonser men man gör också repotage med bild om företagen som köper annonserna. Hon förklarade att man ska se sig själv som 90 % säljare och 10 % reporter, men ändå, det bästa av två världar! Sälja och skriva, tror det blir superkul! Man tjänar 18 % av det man säljer för, och om det inte blir mer än 15000 så pyttsar företaget in så man alltid har minst 15000 i garantilön. Så alltså, om man totalmisslyckas så får man efter skatt ca 10500, lever ju på 7253 nu så det går ju! Men självklart ska det inte bli någon garantilön här, nej här ska säljas! =)

Haha, hur sjukt är det inte?! Nyss var jag nere över att jag inte hade något jobb och less på att plugga "i onödan" och såg inte att jag inom närmsta framtiden skulle tjäna egna pengar och framför allt inte göra något jag tycker är kul. Och nu ska jag göra det, om mindre än en månad! Detta innebär också att vi måste skaffa bil innan den 19 november. Kollar nu på bilar för kring 40000. Shit, nyss hade de största ekonomiska besluten att göra med om vi skulle köpa Coop Xtras eller Signums köttbullar, nu ska vi köpa bil!  Vi kollar såklart på lägenheter i Sundsvall med. Har hittat en superfin på Södermalm, en stor trea. Det enda nagativa är hyran som ligger på 6000. Vi måste ju tänka på att Pontus ska betala hyra i Umeå med och så kostander för bilen....Men vi har gjort en kalkyl och det borde gå även om det inte blir något lyxliv direkt. Södermalm är vårt favoritområde och en stor trea kan man ju bo i flera år. Det tredje rummet är tänkt som kontor till mig och pluggrum till Pontus. Haha, jag är anställd och Pontus är student.

Shit alltså, nu händer det grejer!

En puss till Pontus som gjort mat och köpt blommor igår då jag om hem från intervjun!

Kläder: Mörka otvättade stuprör, färgglad tunika/t-shirt, mossgrön kofta, svarta sneakers, brun skinnjacka, vantar, halsduk
Humör: Vad tror ni?!
TV: Fira ikväll med middag tillsammans med Duda o Annelie (bestämt sedan innan)

Kommentarer
Postat av: Patrik N

Hej! Gratulerar, vad kul att du har fått jobb! Och få komma hem till Norrland igen... ;)

Postat av: Fredde

Gud vad kul Lina!! Grattis!

2006-11-03 @ 14:51:13
URL: http://mrjofa.blogg.se
Postat av: Pontus

Hey Darling! Fan vad nice att du fick jobbet. Jag funderar på att säga upp mitt studielån, det är lugnt nu va? ;0)

2006-11-03 @ 15:51:20
URL: http://pontusbackstrom.blogg.se
Postat av: joss

grattis!!!!!!, kanonbra med provision, man kan tjäna a lot!!!!

2006-11-03 @ 17:51:35
Postat av: Sophia

Grattis!! Riktigt skönt att se att de finns hopp för oss mkv:are!!

2006-11-03 @ 19:12:43
URL: http://kv03.blogg.se
Postat av: Jennie

Grattis Lina! så roligt för dig!!

2006-11-03 @ 22:18:57
Postat av: Linda

Wow tjejen! Grattis gumman, hur kul som helst!

2006-11-06 @ 11:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback