Kallad till intervju!

Äntligen en liten framgång i mitt jobbsökande! I morse blev jag väckt (tur att jag är morgonpigg!) av föräljningschefen för region norr på R&D Förlag, Tobbe. Han var verkligen supertrevlig och det första han frågade var hur det var i Jönköping med tanke på strormen. Så vi snackade lite om det någon minut och sen sa han att han läst min ansökan och att han funnit den intressant och att de ville ha mig på intervju. Han sa att jag ju sökt tjänsten i Härjedalen men att dom ju söker i hela Sverige. Då flikade jag in att jag sett annonsen igår att de sökte en person för exakt samma tjänst med placering i Sundsvall. Då sa han att ja, det stämde. Eftersom det är lite trixigt att komma på intervju i Piteå, där jag tror han håller till, så sa Tobbe att jag skulle träffa försäljningschefen för Göteborg istället, Malin. Så jag ringde henne och vi bokade tid för intervju på torsdag klockan 14.00 i Göteborg. Åh, tänk att allt plötsligt känns lite mera hoppfullt!! Malin verkade också jättetrevlig så det ska nog gå fint. Det jag är mest nervös för är att hitta dit, det låg söder om stan i ett industriområde typ. Men Malin sa att jag kunde ringa då jag närmade mig så kunde hon eventuellt plocka upp mig eller iaf guida mig rätt. Schysst! 

Jag ska förbereda mig minutiöst inför den här intervjun: plugga på frågorna som Manpower tipsar om, läsa på ännu mer om företaget, fundera på vad jag är bra och mindre bra på och välja kläder etc. Kontorscausual tror jag på. Haha, vad det nu innebär! Jeans, stövlar, skjorta och kavaj eller kanske jeans, stövlar, skjorta eller jeans, stövlar och fin blus....Ja, Pontus får vara med och tycka då jag har modevisning. Vi brukar även spela rollspel (med alla kläder på, haha) för att öva inför viktiga telefonsamtal eller så, och det ska vi nog göra nu med. Det enda jag tycker är så himla trist är att jag har superlätt för att rodna, ner över bröstet och i ansiktet. Detta händer även fast jag inte alls känner mig nervös! Dumt! Därför ska jag ha nåt ligre högre i halsen iaf.

Ikväll står handling på schemat. Jag tog mig friheten att ensam skriva matlista (7-dagars, ja vi är vuxna) och Pontus korrigerade bara en grej. Tonfiskrullen fick vika hädan för traditionell rulle med mos och krov istället. Annars blir det ganska "ovanlig" mat, eller mat vi inte äter så ofta. Till exempel potatisgratäng med spenat och feta, kycklingsgryta med bulgur, levergryta....Yummie! Blir nog en ganska dyr hadnling med tanke på att vi ska ha middag hos oss imorgon med ett annat par men det får det vara värt. Trots att vi varit studenter i 3,5 år har vi ALDRIG ätit bara nudlar. Däremot är det gott att blanda ner dom i wok men aldrig att jag skulle äta bara nudlar. Så fattiga är inte svenska studenter, inte om man bor i JKPG iaf med någorlunda humana hyror.

Jag hoppas verkligen att pappa kan fixa så en av hans kunder kan hjälpa oss att flytta med sin lastbil. Vore guld värt! Självklart ska ju killen och pappa få betalt men det blir nog billigare och smidigare än att fixa själv.

Idag hittade jag en rutig skjortklänning som skulle varit så fin till mina bruna stövlar mend en var för liten. Åh, så stor är jag faktiskt inte och trots det kan jag inte ha största storleken, fucking Twist and Tango! Det blev iaf en lite psykaldelisk tunika/t-shirt i grönt, svart, gult för 199:-, som hittat!

Kläder: Mörka otvättade stuprör, svart linne, vit/svart omlott t-shirt, svarta sneakers, brun skinnjacka
Humör: Superglad, jag ska ju på intervju! Och jag har köpt en fin och billig tröja! =)
TV: Myspys ikväll!


Kommentarer
Postat av: sara å isa

grattis grattis grattis!!!å du jag tror på skjorta,jens,stövlar å nåt halsband kanske...inte kavaj,skorta är ju superinne nu å kavaj känns kanske lite stelt...min åsikt=)

2006-10-27 @ 14:48:54
Postat av: Maria

låter ju lovande det där! kul!! ned dom där förberedelserna kan det inte bli annat än succe!!:)

2006-10-27 @ 14:49:44
Postat av: Pontus

Attans vad kul att du ska på intervju Baby! Tur att du har läst geografi nu också så att du hittar ut ur industriområdet! ;0)

Puss!

Postat av: joss

grattis, intervju = halva inne :)
Satsa på nåt utan kavaj, hellre snygga (trista kanske men jobbintervjuperfekta) svarta brallor, en snygg överdel o en stilren kofta. Viktigt: fina skor!
Lycka till!

2006-10-27 @ 17:58:01
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: elin

Massa grattis Lina! Superroligt för dej, det kommer gå jättebra! Jag tycker du ska ta nåt du känner dig bekväm och lagomt snajsig i, då kan det inte annat än gå bra! Jag ska hålla tummarna, Lycka till! :)

2006-10-27 @ 18:05:17
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Jeanette

GRATTIS, äntligen! Det är du så värd! Det kommer garanterat gå jättebra det känner jag på mig. Lycka till!

2006-10-27 @ 19:59:17
URL: http://vardagsdagar.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej hej! Jopp, jag är från Matfors. Är du också det? Känner igen dig men kan inte riktigt placera dig... :-)?

2006-10-27 @ 22:53:59
URL: http://jessiegumman.blogg.se
Postat av: hannaevelina

hej lina!
nu ser jag ju vem du är :)
kompis med marlene deogan som min bror var tillsammans med för några år sedan,eller är jag helt fel ute nu? :)

2006-10-27 @ 23:20:28
Postat av: Linda

Grattis tjejen!!! Äntligen ger hårt arbete och slit resultat. Gud vad spännande, hoppas att du hittar i stora staden då...vad hette området?

Kul det där med att du och Pontus kör rollspel, funkar det bra? Ni är så kreativa och söta...

Hur som helst, jag vill bara säga grattis och verkligen lycka till kompis!!
Kram från lilla husbyggaren:)

2006-10-28 @ 18:57:52
URL: http://livetilidkoping.blogspot.com
Postat av: Jannice

Hej Lina! Grattis till intervjun! Hoppas det går bra! Kläder brukar va det största problemet, men det brukar lösa sig! Behöver du vägbeskrivning så kan jag hjälpa dig med att skicka en karta! Hahha! Sköt om er! Kram/Jannice

2006-10-28 @ 21:02:10
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback