Nya tag!

Då jag var hemma i helgen såg jag en annons där Dagbladet sökte mediasäljare. Jag läste annonsen och kände att "ja, det här skulle ju kunna vara jag!". Jag ringde den ansvarige idag och surrade lite och jag fick verkligen en positiv känsla både av jobbet i sig men även av samtalet. Nu har jag knåpat ihop en ansökan med ett personligt brev och ett CV med foto. Ska skicka det nu så han har det imorgon, senast fredag. Vore skitskoj att få komma på intervju, ännu roligare att få jobbet såklart! =)

Nu är det bestämt att Pontus kommer att göra sin sista praktik hemma i Sundsvall på Hedbergska. Han har bara fått varit på ett gymnasium en gång, och det var första året, så han ville verkligen få vara på ett gymnasium så här sista chansen. Så då tog han kontakt med Sundsvall och idag fick han veta att han är välkommen. Pontus ville absolut veta om det var ok med mig innan han tackade ja, men självklart är det ok! Jag var ju borta i sju veckor och någon rättvisa måste det ju vara! Blir ju pisstrist att vara ensam i fem veckor men vad är det då den praktiken faktiskt ju kan påverka resten av våra liv med tanke på att Pontus fått vissa indikationer från bossen på Hedbergska om att han vill anställa honom då Pontus är klar lärare. Så nu är planen att Pontus ska kicka ass under praktiken och bli anställd om 1,5 år efter filosofistudierna i Umeå och att jag då är väl inarbetad i mitt jobb som mediasäljare. Perfekt! =)


Kommentarer
Postat av: Karolina

skönt lina! häliga positiv inställning. det blir nog så till slut. men vad roligt att han ska göra praktik på hedbergska! det låter kanon.

2006-10-17 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback