Väl godkänd

Har precis fått betyget från första delkursen och jag kan nu lägga till ett VG (högsta betyg) i historia 5 p på min utbildningslista! Känns jättekul, speciellt eftersom högsta betyg är rätt svårt att få på högskolan, om man inte är supersmart och superengagerad som t ex min kära älskling.... Så eftersom jag fick vg i förra kursen så resonerade jag som så att jag kan blogga och slösurfa lite innan jag fortsätter skriva på hemtentan och plugga till salstentan i den nuvarande kursen. Haha, kvinnlig logik va? Nu har jag alltså 125 högskolepoäng registrerade. Hm, känner mig nästan lite bildad!

Det har regnat här flera dagar nu, så sjukt tråkigt. Blev avundsjuk på alla Umeåbor idag så jag kollade snabbguiden till vädret på baksidan av DN, -1 och strålande sol. Det vill jag också ha! Jag längtar faktiskt till vintern. Men inte efter blöta, slaskiga dagar i stan utan efter kalla, gnistande dagar på promenad utanför stan eller i fjällen. Jag och Pontus ska faktiskt hälsa på Jessica i Åre framåt vårvintern, ska bli superkul! Om man bara accepterar att Åre är som Stockholm fast mindre och kallare så erbjuder faktiskt Åre sjukt bra åkning! Vill man uppleva fjällen får man ju åka någon annanstans men som sagt, schysst att kunna bo gratis och få några dagars åkning och framför allt väldigt roligt att träffa Jessica! Det är synd att vi ses så sällan nu, men det märks att vi varit kompisar hela livet för även om vi inte setts på flera månader så känns det aldrig så, det känns bara som vanligt. Haha, nu kanske inte det lät så positivt men det är det! 

Vi har pratat om att åka till Funäsdalen med mina bröder och respektive (
Maria) och (Sara), vore verkligen jättekul om det kunde bli så någongång! Nu är ju nyaste tillskottet Nora hemskt liten än, snart 2 månader, men om nåt år kanske? Fast då blir det väl fullt sjå med Tuva och Isa. Kan tänka mig att Marcus och Maria kommer att introducera slalom för Tuva kanske redan nästa vinter? 

Nä, nu måste jag ta mig i kragen och skriva på hemtentan. Siktar på att få den klar idag så jag kan plugga naturgeografi resten av veckan.


Kläder: Stuprör, vit t-shirt, mossgrön kofta, svarta sneakers, brun skinnjacka
Humör: Bra, glad för betyget!
TV: Ikväll är det jogging, så kanske Vänner bara?


Kommentarer
Postat av: Richoo

Grattis!

Postat av: Richoo

Sant hon är väldigt smal, men jag tycker att hon är snygg med :)

2006-10-25 @ 13:20:50
URL: http://richoo.blogg.se
Postat av: elin

grattis till betyget! förstår att du är nöjd! :)
ja, det är jobbigt, jag har redan ätit en kakbit idag.. :/ jag följde GI metoden 4 månader i vår/somras det gick jättebra, då får man ju inte äta vitt bröd så jag började med att bara äta osötat grovt bröd men slutade med det åxå efter några veckor. Till frukost åt jag en kopp te och 2 kokta ägg och mådde verkligen jättebra....sen kom semestern!
Jag har inte tagit mig i kragen och startat igen så nu äter jag både det ena och det andra, tror jag ska ha "GI-tänket" som nyårslöfte iår, att äta lite kolhydrater funkade perfekt för mig.
Föga uppskattat av F som inte fick äta som han ville (för att han inte orkade laga sin egen mat!)

2006-10-25 @ 15:36:18
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: joss

grattis!!!

2006-10-25 @ 19:19:51
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Isa

bra jobbat faster!jag vill bli lika duktig å plugga som dig när jag blir stor!

2006-10-26 @ 07:50:19
Postat av: Maria

grattis! bra jobbat!! ja funäsdalen vore supermysigt! kanske lättare att åka för oss när nora blivit lite större, nästa vinter? ja tuva ska definitivt få lära sig slalom nästa vinter, kanske redan får prova denna vinter! marcus är sugen på det. hoppas pontus får jobbet, måste ju passa honom perfa! också blir ju ni hemma i svall ett tag, vore skoj!

2006-10-26 @ 14:09:51
URL: http://lindstrombarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback