Världens virrigaste pojkvän del 2

Dagen, eller eftermiddagen, på stan blev jättebra trots lite missar i planeringen. Eftersom det blev senare än tänkt så började vi med lunch, vedungsbakad pizza på Twin City. Väldigt gott, de bakar endast med mozzarellaost och pizzorna är supertunna.

Sen började då jakten på en jacka till Baby. Ganska snart hittade vi drömjackan på Brothers. En lite längre jacka som påminde om en duffelmodell men tajtare och med "militärflärpar" på axlarna. Mycket tjusigt och vuxet. Priset var jättebra med, 995 :-, trodde vi....Glada i hågen båda två gick vi till lite fler affärer för att kolla att det verkligen inte fanns någon annan jacka. Men nej, Pontus hade verkligen hittat jackan med stor j. Så vi gick tillbaka till Brothers och la upp jackan på kassan. Pontus skulle t om få en halsduk gratis även fast det inte ingick i just den modellen. Allt verkade ju helt perfekt tills tjejen i kassan scanande jackan: 1 695:-. "Va?" Tydligen hade någon hängt fel prislapp på den jackan vi kollat på. Nej! Pontus var inte riktigt redo att betala så mycket så det blev inget av. Jättetrist, men Pontus har inte riktigt bestämt sig än så kanske det blir den ändå. Jag tycker det! Men jag är ju också mycket mindre ekonomisk än Pontus. Det är inte för intet som han är finansminister i vår lilla regering. Men jag är ju statsminister så jag kanske kan hota med sanktioner eller nåt? Men man kan ju inte sanktionera mot sin egen regering? Jaja, jag ska försöka överala honom iaf, eller lägga fram alla fakta, som Pontus nyss sa, då jag påpekade att vi ju får nya pengar om bara nio dagar!

Jag gjorde faktiskt något ekonomiskt idag; köpte tre trosor för 129:-! Iofs så är det döskallar på allihopa men det är ju snart Halloween! =)



Jessica ringde och ville ha råd angående stövlar



Pontus framför stora hotellet



Obs: lättöl! =)



Kaffe på maten


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Alltid lika roligt att läsa dina inlägg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback