Smygtitt

Jag och mamma åkte upp till Skönsmon/Kuben och tittade på huset där lägenheten är. Huset var mysigt med bara två våningar och en ganska stor trädgård med buskar och träd, tycke t.om att jag såg en syrénbuske! Utifrån gillade jag verkligen vad jag såg så nu hoppas jag innerligt att lägenheten är lika fin inuti! Att kalla området Skönsmon är väl kanske lite väl generöst ala Fastighetesägare, det är långt upp, vid ICA Kubiken, så jag skulle snarare säga att det är på Kuben men men, lite motion har väl ingen dött av? Dessutom har vi ju bil och bussen går ju alldeles utanför på Fridhemsgatan så yes, om lägenheten är fin så slår jag till! Då blir det shopping med mamma, iiihh!! Matbord och stolar, kanske den kitchiga "kristallkronan" från Indiska och lite annat smått och gott som till exempel tulpanvas och tulpaner som mamma verkar tycka är det absolut viktigaste i en lägenhet, iaf den här årstiden, haha. Lägenheten blev renoverad för bara ett år sedan men är det helt crazy färger så ska vi måla om i matrummet och vardagsrummet, det känns som de viktigaste rummen. VILL NU!! =) Var ju ute igår och som vanligt var förfesten jättekul men krogen värdelöst. Då vi har egen lägenhet ska jag bara roa mig med middagsbjudningar istället. Kläder: Myspys ala småseg pga utgång igår Humör: Förväntansfull TV: One tree hill

Kommentarer
Postat av: Jannice

Åh! Det finns ingen härligare känsla än den förväntansfulla man har inför en flytt med renovering och allt vad det innebär! Apropå träning så är friskis helt ok, jag har kort där också gratis genom jobbet, men jag tränar på Stepin. Tennisen är en julklapp men kommer nog snart bli min nya favvohobby, det är skitroligt. Hoppas lägan är såsom du vill ha den! Och jag kan nog hålla med din mamma om att tulpaner är ett måste! :) Men så är också kitchig lampa från Indiska;) Lycka till!

Postat av: elinis

Håller tummarna för lght! BIG NEWS:Som det ser ut nu så flyttar vi hem till sommaren!! :) F har hittat en spännande utbildning i svall som han vill gå, jag är överlycklig!! :D

2007-01-28 @ 16:37:15
Postat av: Eva K

Jättegrattis till ditt "flow-tillstånd"! Håller tummarna för att du/ni gillar lägenheten. Klart att ni vill ha något eget, men det är ju rätt jobbigt att flytta så man vill ju inte precis vantrivas direkt man kommit in...

Jag försöker inbilla mig att jag också kommer att känna så'nt där flyt NÅGON mer gång i livet (följ min blogg). Har fått lite vik etc nu åtminstone.

Jag har beordrat dottern F att gå och fika hos dej!!!Med alla sina kompisar!

Slutligen håller jag med din mamma angående tulpanerna. Kan det vara en generationsfråga???

2007-01-28 @ 20:52:15
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Lina!

Long time no see!!! Tack för det fina kortet du skicka över mailen, ni såg så gulliga ut! Kul att ni snart har er lägenhet!! Hoppas ni får den nu då!!! Förresten ni mår bra va, ingen av er som var på konsert på Mando Diao? Blev ju orolig när man hörde Umeå...

Tyvärr har det inte blivit något med något av jobben:( så jag är faktisk lite deppig över det!!! Vill ju ha samma flyt som du, vill ha ett jobb NU!!!!

Ha det gott och hälsa Pontus, kram!

2007-01-29 @ 17:27:24
Postat av: Linda Johansson

var jag som skickade nyss...:)

2007-01-29 @ 17:28:02
URL: http://livetilidkoping.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Vad härligt att allt går åt rätt håll nu! Grattis till jobbet och jag hoppas lägenheten var bra och att ni får den, kram!

2007-01-30 @ 20:25:01
URL: http://vardagsdagar.blogg.se
Postat av: Lina

Eva! På grund av mina föräldrars toksega modem kan jag inte skriva i din blogg, så du får läsa här =) Nej då, jag tycker också att tulpaner är superfint, men det är så kul att mamma låtit tulpanerna symbolisera allt som har att göra med egen lägenhet. Hon sa så här för nån dag sen "Ja, tänk då ni flyttar, då kan du köpa tulpaner varje fredag". Haha, ja tänkte jag....OCH alla andra saker som man kan göra med egen lägenhet, typ gosa när, hur och var man vill ;0)

2007-01-30 @ 22:18:17
Postat av: Lina

Linda: Detsamma gäller din blogg....Nejdå, vi är så välbehållna så. Pontus bor ju iaf i Umeå nu i ett rum på typ 14 kvadrat men han säger att han trivs super så jag får väl tro på det då =) Ska hälsa på honom nåt i slutet av februari tänkte jag...Du kommer att få ett jobb Linda, och du tänk så här med: du har ju ett jobb, inte ditt drömjobb men tänk på dom som inte ens har en egen inkomst. Du, Linn kommer hem i april så förbered dig på reunion då i krokarna! =)

2007-01-30 @ 22:22:04
Postat av: Linda

hej Lina!
Skönt att veta att ni mår bra, blev lite orolig då man såg på nyheterna.
jag vet att du har rätt, men det är ju frustrerande och så blir man lite orolig att det ska sån tid. Utbildningen får ju inte bli gammal...men jag vet att jag har det bra som har ett jobb. det jag är rädd för bara är att man ska bli bekväm och att allt rullar på och helt plötsligt har man varit här i 2 år...du vet...
reunion låter mkt trevligt! Vi får se sen då när det blir av, ser fram emot det...

Ha det så gott och hälsa Pontus! Kram

2007-02-01 @ 10:21:43
URL: http://livetilidkoping.blogspot.com
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback