Fjällvandringen i bilder

image276image298

Efter ett antal timmar i bilen var det skönt att kom ut. Vid Ljungris, redo att starta!

image277
Sameland - renfålla
image278
Vi trädgränsen - nedanför sluttningen väntande äventyr....
image279
...vadning över Ljungan! Cirka 20 meter i kallt vatten och på hala stenar, men det gick kanon!
image280
Med tungan rätt i mun och kängorna i näven!
image281
Vackert och väldigt gott!
image282
Dramatiskt och vackert - svenska fjällen är fantastiskt!
image283
Matlagning på gång!
image284
Vi vandrade på gränsen mellan Jämtland och Härjedalen
image285
Pontus tar en vilopaus
image286
Dessa var ett evigt störmoment. Vi kunde inte alls umgås ute utan det vara bara att gå, äta fort och
hoppa in i tältet....
image287

Dessa är några av de ungefär 100 (hundra) myggbett jag fick under vandringen.

image288
Bad i det svinkalla fjällvattnet! Och ja här fick jag nog ett 30-tal av mina bett....Dumma jag!
Men ack så fint det var att få tvätta av svett och djungelolja!
image289
De som inte hade några direkta problem med mygg kunde göra på det här viset....
image290
Här ser jag glad ut men jag har upptäckt av jag blir klaustrofobisk i tält, får nästan panik och
kan inte sova. En natt sov jag fyra timmar, samma natt sov Pontus elva timmar....
image291
Så här blir man av att vara instängd i tält!! =)
image292
07.00
image293
07.04
image294
Mot Helags!!
image295
Framme vid Helags, underbart att sitta på en bro!! Kaffet och fyllda dynor var inte heller fel =)
image296
Vi går över daggstänkta berg....!
image297
Pontus bidrar till stenröset =)
image300
Efter kaftig vind, knäont och sömnbrist började vi gå mot bilen på kvällen, en natt tidigare än planerat.
image301
På väg hem klockan 22-nånting....Efter att ha passerat kor och kalvar gick det smidigt och vi var
hemma i sängen 03.00, skönt!!

Sammanfattning: Fantastiskt vackert men nästa gång ska det ske i maj-juni eller sept-okt, då det inte är mygg,
och stuga istället för tält!! =)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej och välkommen hem igen ;-) Ni ser ut att ha haft ett äventyr där på fjället! Jättefina bilder :) Snart är det vår tur, myggen får vi väl förbereda oss på men det låter som att vi gjorde rätt i att boka stuga!? Speciellt om man ser hur knasig du blev av att sova i tält så känns stuga som ett bra drag, hihi ;-).

Postat av: Lindaa

Men åh va mysigt me fjällvandring ! Man saknar det faktiskt, sen vi var o gick i umgdomsår hehe..
Måste meddela att min sthlms-weekend me grabbarna blev allt annat än lugn haha, men ack så roligt o omhändertagen jag blev :) Hämtat igen mig nu sakta men säkert ! Hoppas allt är bra med er denna sommar-måndag ! kram

2007-07-16 @ 19:05:54
URL: http://lindaloo.blogg.se
Postat av: Maria

Jättefina bilder!!

2007-07-16 @ 22:39:29
Postat av: josephine

Fina bilder! Ni ser ju trots mygg & dålig sömn väldigt glada ut! :)

2007-07-17 @ 10:05:36
URL: http://www.joxzephine.blogg.se
Postat av: Jennie

Å va ni är äventyrliga!! Härliga bilder.

2007-07-17 @ 13:47:11
URL: http://jennie77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback