Ny design?

Det verkar ha skett några små föändringar på blogg.se...det funkar för tillfället inte att lägga upp bilder iaf! Störigt, händer titt som tätt på blogg.se, skärpning! Ville lägga upp bilder från den mycket trevliga tjejmiddagen hos mig i onsdags, men de kommer då det funkar.

Imorgon är det jobb och på söndag är det Noras dop....Har varit förkyld hela veckan och skulle helst av allt bara vilja ha en heldag att bara göra ingenting, men men....På dopet ska jag läsa en text ur bibeln. Känns kanske inte helt bekvämt men jag gör det för att Maria och Marcus bad mig. Har iaf hittat en jättefin dikt jag ska läsa för Nora:

ETT GUDBARN
- av Siv Andersson

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl
för man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback