Stilla natt

Nej, det är inte Lucia, I know! Haha, men det är väldigt stillsamt här ikväll. Vi har haft en myspys dag med besök i Torpet hos Pontus föräldrar och middag med mina bröder på Saigon. Inte världens bästa kinakäk men buffé för 69 spänn är svårt att motstå!

Vi var hos Bia och Sara en stund efter middagen och nyss skjutsade jag Pontus till en spelning/fest och Sara till en balkong på Södermalm, haha, vet inte vad hon hade för planer.  Så nu är jag ensam här hemma, skönt faktiskt. Sitter med ett glas vatten och en skål smågodis, en kanonkväll ju! :)

Förra lördagen var jag ju ute, var inte alls kul. Jo, förfesten med Schalger var kul men krogen, blä! Har beslutat att sluta gå på krogen, iaf för en stund. Ska bara äta och ev sitta kvar och dricka en stund men hela grejen med att gå på krogen 00-03 är verkligen inget för mig längre. 18åringar som tar upp bord utan att dricka, glassplitter överallt, hög musik som hindrar samtal, bara massa folk jag inte känner...Haha, jag är en bitter gammal  kärring helt enkelt! Jag märkte också, sorgligt kanske?, att jag och mina tjejkompisar inte är på samma "ställe" längre. De drömmer om att jobba utomlands och jag vill rota mig så djupt jag kan med barn och hela paketet....Nu! Jaja, det blir väl så, att man tillslut hamnar på olika ställen. Men de är iaf störtsköna, huvudsaken det!

Nästa helg ska vi åka till Torpet och sova där. Pontus åker med Claes och Marie på lördagmogon och jag åker upp efter jobbet. Sååå skönt ska det bli! Jag älskar att vara i Torpet, det är verkligen så...bara att vara! Lugn, god mat, levande ljus, mulltoa, inget vatten...I'm loving it!!

  
Far och son fiskar

 
Är det en björn....Nej, det är Pontus!

image204

Kussarna Isa och Nora på Saigon. Jodå, de skötte sig finfint!


Kommentarer
Postat av: elin

Tack detsamma! Härligt med en uppdatering förresten! ;P Nu längtar jag hem. Det känns som en enda lång väntan på att få bli norrlänning igen. En transportsträcka som inte är mycket mer än just det. Sommaren kommer att börja i augusti för oss! Massa jobb framför oss och nedräkning som är för lång att börja räkna på än... Men vi spanar efter lägenhet varje dag, alltid nåt! Kram

Postat av: sara och isa

tack för igår!

2007-05-20 @ 07:48:51
URL: http://isalindstrom.blogg.se
Postat av: Maria

Haha, du har blivit vuxen Lina, bara att inse, och det är inte illa det heller!

2007-05-20 @ 08:53:19
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: josephine

Gissar att du är lite sugen på bebis?! ;) Det här är det underbaraste man kan uppleva tillsammans med sin kära. Bor ni här i S-vall nu?

2007-05-21 @ 20:37:42
URL: http://www.joxzephine.blogg.se
Postat av: josefine

ååå vilka sötnosar!

2007-05-22 @ 07:56:59
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Jannice

Men! Titta! Jag tänkte precis fråga ifall Pontus hade varit i Västanå och fiskat, när jag såg bilderna! Då såg jag rätt! Jag och tjejerna var i Västanåfallet och red islandshästar i lördags, och jag tyckte det var en kille i vattnet som var sjukt lik Pontus! Har ni torpet däruppe?

2007-05-23 @ 16:47:20
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback