Bad blogger!

Jag har verkligen inte varit så aktiv här på ett tag. Förklaringen är att jag bott hos mamma och pappa sedan i måndags. Skönt, men nu är jag hemma igen. Fast imorgon åker jag till Umeå för att hälsa på Bebi hela helgen! Ska bli skitkul, jag har ju bara varit där en enda gång sedan han "flyttade" dit i januari. Vi ska inte göra något speciellt direkt, förutom att rå om varandra. Vi ska iaf gå på bio och kanske äta på O´learys eller liknande. Det blir ingen lyxkrog ala News som vi åt på sist. Nej, nu är det bara Thailand 2008 som pengarna går till! =)

Idag har det snöat, känns lite väl tidit med snö den 11 oktober, eller? Snön smälte så fort den nådde marken så det var väl inget snöoväder direkt men usha, nu är det verkligen ingen återvändo inför vintern. Men som sagt, det är så mycket roligt som händer efter jul och allt så det gör inget att det går så fort. Har börjat planera inför advent med. Ska nog inhandla två eller fyra adventsstjärnor på fot. Oki då, Thailand och adventsstjärnor går pengarna till, haha... Vill ha likadana i sovrum- och vardagsrumsfönstren och så lika i mat- och köksfönstren. Mmm, det första är definitivt iaf, sen kan jag ju kanske ha de jag hade förra året i matrummet. Ja, vi får se! Julgranen ska iaf gå i lila och silver i år! Pappa har sprejat kottar från tallarna på deras tomt i silver och de är superfina, verkligen. Så sånna kottar och kulor i silver och lila och vanligt silverglitter. Det blir fint det! Ska nog försöka ha ett glöggpartaj med. Det hade vi varje advent i Jönköping och det var superkul. Först mysigt och sen party, samma kväll! Lite svårare att veta vilka man ska bjuda här hemma bara. I Jönköping kände man ju fler "ur samma grupp", alltså studenter från ens egen klass och kompisar till dem etc... Nu är det lite mer spretigt och de man känner känner inte varandra men å andra sidan så är det väl sånt man har partyn till - att lära känna folk.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Elleonora

Mmm I know. Det är ju bara det att liksom "Börja"... det är lite svårt i bland. Tror också att jag behöver det... så Snart så... =) Syns sen på jobbä... *Fjortisstavning*

Postat av: Elin

Tack för tumhållning! Ja middag måste bli snarast, vi fixar det! Hur ofta är Ponta hemma? Sen fyller ju jennie 30 den 25:e så då blir det kanske födelsedags/inflyttningsfest om vi har tur! :)

2007-10-15 @ 13:42:00
URL: http://goldentexas.blogg.se
Postat av: Eva K

Nämen, hallå... PAPPA sprejat kottar... vad är det för fusk! Julpyssel skall man göra själv, annars blir det inga "vuxenpoäng" ;)

(Obs jag vet att är skadad efter 13 år som förskollärare!!!)

Fast det låter snyggt med julgran i lila. Jag brukar också hålla en eller två färger. Ett år var den orange.

2007-10-19 @ 09:26:45
URL: http://evaihjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback