Fullproppad lördag

Gårdagen blev en toppenlördag även om det känns i huvudet idag....

Stina kom strax innan tolv och vi startade med lunch på Waynes och sen gick vi hela Storgatan och pekade på fina hus och vilka krogar vi brukar gå på. Haha, ja, en gång per år typ alltså! Sen åkte vi till Norra Berget och kollade på utsikten och fikade i ett av de små och supersöta husen, mysigt! Efter det åkte vi hem till oss och kollade på kort och surrade. Vid sex skjutsade vi henne till stationen och så var dagen slut. Kort men kul! Nästa gång får Stina visa oss Gävle!

Vi hann bara vara hemma nån halvtimme innan middagsgästerna anlände; Henke och Emelie. Jag och Pontus hade gjort tjälknöl och potatisgratäng med ruccola, fetaost, palsternacka, poatis, timjan, ost och självklart 5 dl riktig grädde. Yummie! Till efterrätt gjorde Pontus smulpaj och den var minst lika god. Vi hade hur trevligt som helst, så pass att de inte åkte hem förrän 02.00. Det känns lite tungt i huvudet idag men jag har iaf diskat och städat undan sen igår så nu kan jag slappa lite. Pontus klev upp 08.00 för att spela golf! Hur han pallade det har jag inte en aning om, själv sov jag till 10.30.


På Norra berget

Jag var lite tveksam till att gå längst upp i tornet, så jag stannade i trappan en stund först...

Mysigaste fiket i stada!
Observera den passande broderade tavlan i bakgrunden!
image401
Emelie, Henke och Pontus. Tack för en superkväll!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad kul att läsa om dig och ditt jobb i tidiningen igår! Jag rev ut recepten, måste prova dem någon gång för de lät så goda!

Postat av: Maria

reportaget i tidningen var superfint! Jättefina bilder på er också. kul!
Er lördag så verkligen trevlig ut, och kan tänka mej att maten var god.

2007-10-08 @ 19:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback