Första helgen utan Pontus

Pontus är ju som sagt i Umeå nu igen och jag har spenderat första helgen på flera veckor utan honom. Men det gick bra, flyttade in hos mamma och pappa! Haha, jag vet att jag är 24 år gammal och att det kan tyckas aningen skumt att packa ryggsäcken och checka in på Hotell Mamma och Pappa men det är så skönt ibland!

I fredags provade jag en ny outfit, eller en nygammal kan man säga, ny kombination. Jag har ju en supersöt sommarklänning som är cremevit med svarta blommor och smala axelband. Jag hade den med en svart t-shirt under, svarta långa tajts, skinnjacka och mina Ray Ban. Oj, va cool jag kände mig! :) Det enda som störde var att jag bar omkring på en genonskinlig kasse med 4 påsar korvbröd och hamburgebröd, haha. Vi hade fått det av chefens man som jobbar på ett grossistföretag. Vi fick också massa roliga saker från Go Green, typ fullkorns cous cous och solroskärnor. Det kändes ju coolt, liksom medvetet och hälsosamt men korvbröd känns mest bara som.... korvbröd, haha. Korvbrödet är iaf dumpat hos mamma och pappa. Det var iofs grovt men de har nog ändå mer använding för det. Men Go Greengrunkerna behöll jag!

I lördags jobbade jag då det var premiär för musikcaféet. Det är så mysigt att jobba då det är musikcafé. Mest äldre som köper en bakelse och en kaffe och som sluter ögonen och njuter av underhållningen, sött! Vi jobbar varannan lördag så det är helt ok, är ju bara mellan 9.30-16.

Jag har busat lite här hemma och ändrat om lite i gardinväg. Hoppas verkligen att Bejbi tycker det är ok...Vi har numera bruna trådgardiner i vardagsrummet (jag vet att du Pontus tycker att de är asfula men de släpper in mer ljus älskling!) och beige/bruna/svarta tjocka gardiner i sovrummet, som tidigare hängde i vardagsrummet. Mmm, det blir bra. Det är överhuvudtaget rätt höstigt hos oss nu. Svarta tunna linnegardiner i matrummet och andra svarta detaljer som ljushållare, krukor etc...Sen är det brunt, brunt, brunt i vardagsrummet. Älskar det, men jag letar febrilt efter turkosa detaljer som kuddar och ljuskoppar men jag börjar tro att turkos är en vårfärg för det finns ingenstans! Kanske blir lila istället....

Imorgon är det måndag igen och på onsdag kommer Bejbi hem, jippie!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback