Pulspass

Om en timme ska jag och Maria gå på Pulspass på Friskis. Det blir första gången för oss båda, tror jag. Ska bli skitkul, jag älskar verkligen konditionsdelarna under "vanliga" pass och de borde ju rimligen vara mer av den varan i ett pulspass. Hoppas att det är ny och snabb musik...

Idag på jobbet var det ingen puls direkt. Lite folk och därav lite segjobbat. Men måndagar kan vara så ibland, blir säkert mer imorgon. Sara jobbar iaf i huset nu, hur länge är väl lite oklart än så länge. Men hon får nog reda på mer på onsdag. Vi hoppas givetvis att hon blir kvar länge så hon kan hjälpa oss och på andra ställen i huset där hon behövs. Sara har börjat sin kamp mot vikten nu. Jag gillar inte sättet hon gör det på (xtravaganza) men om hon nu vill göra det på det sättet så är det bara att acceptera. Själv höll jag på att bli tokig av matfixering och hunger då jag testade Naturdiet i två veckor, och då åt jag riktig frukost!


Var och hämtade ut böcker på ICA/Posten (haha, det moderna Sverige...) nyss! Jag hade beställt Svarta Vykort av Marcus Birro samt Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz och Pontus fick fler Birroböcker och några skolböcker med vithåriga viktiga män på omslagen. Ska börja läsa Hadley-Kamptz ikväll. Den är säkert tragisk men bra, hoppas jag. Jag har precis läst ut Såld (inte 90-talsboken) som handlar om trafficking. En tjej från ryska landsbygden hamnar i en lägenhet i Stockholm. Vidrig men viktig bok!


Ska nog börja läsa lite nu redan, innan träningen.


Ciao!


Kommentarer
Postat av: sara

jag gillar inte heller sättet egentigen,hade jag vetat att jag skulle få jobba hos er hade jag kört vikt väktarna istället då jag kan äta både nyttig frukost och lunch på jobbet...men nu är det betalt och bara bita ihop=)

Postat av: Eva K

Verkligen synd på jobbet, men det går nog fler tåg... Det är ju mest synd om dem som går miste om en sådan förmåga som du! (Det är vad jag brukar försöka trösta mig med i förekommande fall)
Fascinerande med din lista från förra året - 75% uppfyllt! Inte dåligt! (Sedan är det ju tillåtet att "uppgradera" målen så att säga, t ex till en annan bil eller ett annat jobb!)
Böcker är kul. Ett hett tips: 9½ månad av Annika Lantz. Särskilt om man går i babytankar. Helt sanslöst sjuk.
Och du. Din blogg har inte alls tappat i kvalité. Som du själv säger så är det livet som går lite fram och tillbaka. Sluta inte skriva för allt i världen! Jag vill veta hur det går med allt!

2007-09-03 @ 19:57:55
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Maria

usch vad trist passet var, musiken gör ju verkligen ALLT! Och ett väldigt mysko slut fick det också, fy vad otäckt och vad dåligt gjort av ledaren. Nästa gång blir det bräda, då blir vi inte besvikna i alla fall!

2007-09-03 @ 20:13:28
URL: http://lindstrombarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback