Bellas första "förkylning"

Samma dag som Bella fick sin första smakportion fick hon också sin första förkylning. Eller hon är inte direkt sjuk men täppt i näsan. Så inatt har både hon och jag sovit lite oroligt. Hon för att hon inte kunde andas lika lätt som vanligt och jag för att jag låg och lyssnade att hon andades. Nu var det absolut ingen fara, verkligen inte, men det är allra första gången hon är det minsta "sjuk" så jag tyckte det var lite läskigt. Jag minns att Jennie gav oss tips om att droppa lite bröstmjölk i näsan på förkylda bebisar så jag har gjort det nu idag. Lite trixigt, använde en sked, men jag tror faktiskt det hjälpte lite! Men man själv brukar ju vara mer täppt på kvällen så vi får väl se. Men innan hon går och lägger sig ikväll blir det några fler droppar. Hon tyckte det var skumt att få mjölk i näsan och nös lite men hon blev inte rädd eller ledsen iaf. Jag lät henne äta mjölk från skeden efteråt, det tyckte hon var lite roligare =)

Idag var vi på Kyrkis. Trevligt, även om vi inte för så mycket förutom att prata och fika. Men det är ju roliga saker båda två så! De lite äldre barnen (1-3 år typ) bakade pepparkakor iaf. Efter Kyrkis gick jag en promenad så Bella fick sova, och det gjorde hon i typ en timme. Skönt! Hon har däremot inte sovit sedan dess så nu har jag en liten dam i knäet som börjar bli lite ledsen. Kanske dags för några avsnitt SATC så hon får sova i famnen? Mm, så får det bli!

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Haha, så gullig Mirabelle är när hon äter katrinplommon :-) Jag hade ett stort leende på läpparna filmen igenom!

2008-12-03 @ 16:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback