Lussefirande och fika

Idag var hela familjen tvugna att kliva upp för att skjutsa pappa Pontus till jobbet. Jag och Pontus hade väl inga större problem att vakna men lilla fröken, som somnade om gott efter amning vid 8, fick väckas varsamt genom att Pontus sjöng 3-4 jullåtar högre och högre, haha. Anledningen till att jag ville ha bilen hemma i helgen (Pontus jobbar, inkl övernattning) var för att jag skulle till Ljusnedals kyrka nu i förmiddags och kolla på Luciatåget som de äldre "kyrkis-barnen" hade. Det var trevligt även om jag nog skulle uppskattat en lite mer traditionell gudstjänst också, tillsammans med lussefirandet. Sen så fikade vi i kyrkan, lite ovanligt kanske? Var ju lite trist då man ju satt på rad av naturliga orsaker så det var svårt att prata med varandra. Men lite julstämning fick vi nog iaf! Eller ja, Mirabelle sov mest. Hon blev lite bångstyrig så hon fick amma en liten stund sen så fick hon nappen och då somnade hon så jag la henne på kyrkbänken och där sov hon gott, haha.

Efter kyrkan gick jag och Hanna och fikade lunch på Loftet, mysigt. Mirabelle sov mest även där, på mina arm, så det var lugnt och skönt.

Julbordet igår var iaf jättetrevligt och mycket prisvärt! 200 kr för en väl tilltagen tallrik med skinka, paté, korv och lax och sen buffé med sill, potatis, jansson, revbenspjäll, ost, kex, glögg, kaffe och godis. Perfekt! Var hemma lagom till Idol-finalen så det blev en skön kväll.

Nu ska lilla damen få äta och sen blir det nog att slöa i soffan!


Kommentarer
Postat av: lina

Va skönt att hon kan somna så där i din famn, det låter så mysigt. Här är det som sagt seriös sövning som gäller för att det ska bli nått sovande alls. Ha en fortsatt trevlig helg!

Är det inte namnfest på gång för er snart förresten, eller var det efter jul?

Postat av: Pontus

Hej Baby! Nu har vi åkt som dårar hela dagen. Det var bra, men det blev sämre väder på eftermiddagen. Fått åka en del puder i alla fall.



Nåväl, funderar på att ringa ikväll. Ha det bra tills dess!

2008-12-13 @ 17:26:05
Postat av: Maria

Kul att ni kommer på fredag!

2008-12-13 @ 17:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback