T r ö t t

Idag är jag jättetrött. I kroppen, knoppen och överallt där emellan. Har vaknat trött tre mornar nu och det är inte likt mig, är nästan alltid morgonpigg. I onsdags förstår jag varför jag var trött för då sov jag dåligt på natten men de sista två nätterna tycker jag att jag sovit bra, men det känns inte så då man kliver upp, tyvärr. Mirabelle är ju lite förkyld (täppt och snorig nu) så jag kanske också har någon liten basilusk i mig som stör... Dricker c-vitamin, kaffe och vatten och äter satsumas. Är ju bara att härda!

I förmiddags var vi iaf på Föräldrargrupp på BVC. Var ganska intressant men jättetrist att vi bara var fyra familjer där. I och med det så var det avklarat rätt snabbt och det var nog lika bra det för mot slutet ville Mirabelle mest bara få krypa ner i vagnen och sova sin vanliga förmiddagslur, vilket hon också gjorde på vägen hem. Jag tog iaf upp det här med sovrutiner, när man kan börja styra in barn på tidigare kvällar. Det fanns som vanligt inga direkta svar men det visade sig iaf att de barnen som var där hade typ samma sovmönster som Mirabelle. Alltså sova lite när som helst och lägga sig för natten ganska sent, tidigast 21-22. Barnmorskan var säker på att vi skulle märka på Mirabelle när hon var redo för tidigare kvällar. Då börjar de ju sova mindre på dagarna och så tar de igen det på natten. 4-6 månaders sover typ 16 timmar/dygn men när på dygnet det är bestämmer de själva =) Kändes ändå rätt skönt att få höra att fler gjorde som oss och att det inte fanns någon hets att styra upp sovrutiner riktigt än. Eller, hon har ju typ rutiner men de har hon ju format själv.

Ikväll slutar Pontus kl 18 och då ska vi äta kyckling med grönsaker och cous cous har jag tänkt. Gott, nyttigt och snabbt. Sen blir det en lugn kväll med film och soffhäng. Måste vila oss i form för imorgon ska vi ju åka snowboard. Tänndalen öppnar 12 liftar och 38 nedfarter idag så det ska bli skitskoj att åka! De ska ha öppet så fre-sön än så länge och bara köra någon backe på vardagarna. Men efter jul håller de nog allt öppet  varje dag. Imorgon gör vi så att vi åker några åk var sen så byter vi och mitt på dagen tänkte vi äta lunch så Mirabelle får komma upp ur vagnen, äta, byta blöja och sträcka på sig lite. Sen så varvar vi igen; backen/vara med henne. Funkade bra sist och det blir nog roligare nu med fler backar öppna. Jag kan ibland tycka det är lite läskigt att åka ensam, speciellt ända från toppen om man inte ser ner och det finns massa olika nedfarter att välja men man kan ju hoppa av på hälften och ner kommer man ju alltid! =)

Imorgonkväll kommer ju grannarna hit på middag med. Blir älg, filé eller entrécote, får se. Och så något till förstås, som vi inte riktigt bestämt än. Blir lite glögg och pepparkakor då de kommer med, till tonerna av "vår julskiva", Lundells "I ett Vinterland". Så bra!

Sen på söndag är det den riktiga julskyltningen. Nu i söndags var det ju tydligen bara julmarknad....Vi ska gå med Hanna och Marcus och troligen ett par till. Mysigt!

I helgen är alltså Pontus ledig, jobbar måndag, ledig tis-ons men sen blir det jobba av! Han jobbar då tors-tis inkl övernattning lör-sön. Men! Efter jobbet på tisdagkväll så är det jullov! Åker ju till Ö-sund på onsdag för att kolla Mirabelles öga på torsdag och sen blir vi där till fredagmorgon och sen blir det Sundsvall en hel vecka innan lite Ö-sund igen. Längtar!! Fast vi har ett hektiskt schema, och ja, vi har alltså bokstavligen ett schema. Hoppas Lill-Choppa pallar det och att hon inte blir störd och kinkig. Men vi har planerat in "pauser" för henne och så ska vi försöka gå promenader och så som vanligt. Jaja, första julen med barn. Suck it up, bara!

Nu ska jag passa på att vila, Mirabelle har somnat i babygymmet här brevid mig. Hon får nog IG i gymnasitik =)


Kommentarer
Postat av: mille

Hoppas lilla Bella inte tar ut sig helt i babygymmet och att ni inte tar ut er för mkt i jul?!;) Ha det jättetrevligt i backarna imorn. Vill också lära mig!!! Avis. =)



Hälsa Pontus.



Förresten, glömde svara på din kommentar för ett tag sedan. Ja, jag jobbar över julen (sen får vi se vad som händer) på Åhléns City i Malmö och ansvarar där för den delen av "hem" som är glas o porslin, samt våra märken (Eva Solo, Design house sthlm, iittala, Sagaform m fl). Får berätta mer sen ... men ja, det skriks ju inte efter folk i allmänhet på arbetsmarknaden och definitivt inte inom utbildningsområdet, så lösningen känns helt ok för nu. =)



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback