Vardag

Då var ledigeheten slut. Jag har jobbat sedan i onsdags, men vi har inte haft caféet öppet utan vi har storstädat hela stället. Trist men nödvändigt. Vi hinner ju inte torka ur alla lådor och skåp och tvätta och sortera kylar och frysar en vanlig dag direkt....Men nu är stället finfint! Igår firade vi vår heroiska insats på Spa Södra Berget. Oj, va skönt det var! Total avslappning med massage och alla pooler och bastus. Jättemysigt! Dock blev jag supertrött så jag somnade i soffan strax innan 22, haha!

Nu ska jag snart väcka Pontus för att få några svar om dagens händelser. Ev kommer en gammal klasskompis (från Jönköping) till Pontus och hälsar på oss kring lunch. Han ska flytta till Umeå så han och hans mamma har varit där och installerat  honom...Ja, kanske blir det pasta carbonara ala Pontus eller bara fika. Eller inget alls, måste som sagt väcka Pontus snart så vet....

Vi måste på stan idag med. Min digitalkamera har lagt av! Precis samma problem som den hade då jag precis fick den; den släpper in alldeles för mycket ljus så utomus går det inte ens att fota. Nu har ju garantin enl kvittot gått ut men enligt konsumentlagen ska det vara garanti två år så vi får väl se vad de säger. Jag vill absolut inte vara utan kamera iaf!

Nyår då? Jodå, det firades lugnt och städat med Pontus och mamma och pappa. Vi började dagen med en mysig utepicnic i Sidsjö. Pappa hade gjort jättegoda toast som vi värmde på elden och så drack vi varm choklad. Det toksnöade ett tag men det var mysigt ändå! Vi gick dit och hem, jätteskönt. Dessie var med också, mysigt att kunna låna en hund så där då man vill. På kvällen var vi på Sundsvalls Revyn. Den var ok; visa sketcher var jättekul, andra värdelösa. Vi kom hem till mamma och pappa vid 22 så vi hade ätit huvudrätten lagom till tolvslaget, sen åt vi desserten runt 00.30, hihi. Kom väl i säng runt 03.00 och vaknade pigg och glad 11.30. Zzzzkönt!

Nu ska det läggas planer för dagen!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fina bilder från julen! Jag är som dig, vill inte gå ut på juldagen - tycker inte att det passar en sån helg när man bara vill vara ledig och mysa och umgås =)! M var ut men blev lite dålig så han ångrar sig nog ;-).

Å vad härligt med SPA. Vi har presentkort där som jag känner att det är dags att utnyttja SNART, härligast nu på vintern ju, men jag håller med om att man blir helt knäckt av att vara där, jobbigt att SPA:a ;-)

God fortsättning, kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback