Sommar, sommar och sol!


Tuva, Nora och deras kusin Erik på Bergafjärdens strand


Nora och Isa reagerade inte nämnvärt på det svinkalla vattnet!


Mys efter grillmiddag brevid Marcus o Marias tält


Allsång hos Marcus o Maria

 
Brottning (Pontus, Tuva, Isa) och mat!


Världen ur min synvinkel =)


Björnen sover....inte länge till!

Ja, förra veckan var verkligen en supervecka! Finfint väder och massa umgänge med härliga (utökade) familjen! Helgen avslutades extra trevligt med grillfest hos Marcus och Maria med mig, Pontus, Sara, Bia, Isa och mamma och pappa. Grymt god mat med norsk torskrygg som huvudrätt, yummie! Lördagen firade vi min kommande 25-årsdag. Jag fyller ju år den 7/8 men då bor ju vi i Funäs så vi firade i förväg. Då vår lägenhet ser ut som kaos pga flytten så hölls kalaset för 25:e året i rad hos mamma och pappa. Självklart serverades chili con carne, i vanlig ordning. Det var en mycket trevlig kväll med mat, dryck, trevligt sällskap och jättefina presenter!

Igår kväll var vi på middag hos Jennie, Rille och Wilma. Vi fick supergod hemgjord potatissallad, grillad kyckling och sallad med salladsblad från deras egen trädgård! Jordgubbar och glass till eftterrätt, som sig bör i den svenska högsommaren. Vi åt, snackade (mest bebissnack..) och gick en mysig kvällsprommis. 

Ikväll var vi hos Hence, Emelie och Olivia på middag. Supersmarrig färsk pasta med bacon och massa färska grönsaker. Olivia, 16 dagar, var så fin och snäll! Både jag och Pontus höll henne och det kändes lite läskigt, haha. Vi ska ju ha en egem om bara några veckor men ändå, de är ju så små! Ännu mer bebis och förlossningssnack på kvällens middag men det känns ju som ett naturligt samtalsämne i dessa sällskap och speciellt nu.

Nu ska jag försöka sova....Eller kanske ska avvakta en stund så jag verkligen 'är trött. Hm, vill verkligen sova bättre inatt! Imorgon ska jag följa med mamma och farmor till Kvisslby och Agnetas Mode för att hjälpa farmor att shoppa. Haha, kan bli kul! Se blir det packning, middag hos mamma och pappa och sen på kvällen ska mamma hjälpa mig att tvätta fönstren i lägenheten. Det är verkligen nära nu! På lördag bor vi i Funäsdalen! =)

Kommentarer
Postat av: Fröken Richter

Hej Lina! Såg dig igår cyklandes på Storgatan! Börjar närma sig nu, härligt! Lycka till med flytt & allt! Kram

Postat av: Maria

fina och roliga bilder! ja nu nu är det verkligen nära tills ni flyttar.... å vad trist för oss...vi kommer verkligen att sakna er hela familjen.Nära nu tills pyret kommer till världen, å vad spännande!!!

2008-07-30 @ 19:44:45
Postat av: Sophia

lycka till med flytten. ser fram emot att följa ert "nya" liv i Furunäsdalen med lilla pyret. Nu kan det hända närsom ;). kram

2008-08-02 @ 10:57:33
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback