Skön helg!

Det är ju fortfarande några timmar helg kvar, men hitills kan den iaf sammanfattas som skön och avslappnad. I fredags efter jobbet möttes jag och Pontus hos mamma och pappa eftersom vi skulle till Sidsjö Trädgårdscafé och äta med resten av gänget. Då jag kommer runt hörnet och ser furstukvisten så ser jag också en stooor låda det står Kronan på. Ja! Vagnen hade kommit! Hur kul som helst men jag ville inte börja riva och slita förrän Pontus kommit för att 1) jag är totalt oteknisk 2) det kändes som ett ögonblick vi skulle dela. Jag slapp som tur var vänta, Pontus dök upp bara någon minut efter mig. Han berättade att de ringt från Kronan och frågat var de skulle göra av paketet eftersom ingen var hemma hos oss. Varken de eller vi ville helst lämna den i vår trappuppgång så då kom Pontus på att den förmdligen skulle vara lite bättre skyddad på mamma och pappas bro. Trots att vi båda skulle hinna med att duscha och byta om på cirka en timme så kunde vi inte hålla oss ifrån att montera ihop vagnen. Åh, den är sååå fin! Helt perfekt! Skitsnygg brun färg, strama linjer och inget onödigt "tyghäng" som viker sig och håller på. Skön att köra, lätt och smidig. Mjukliften, åkpåsen, regnskyddet och myggnätet var alla bra och praktiska. Dock så monterade vi bort den roliga ringklockan. Den var superkänslig vilket betydde att den plingade så fort vagnen rörde sig. Pontus kollade om man kunde dra åt den på något vis men då de inte gick så tog vi bort den. Lite synd men det gör absolut inget! Sara ska sy täcke i brunt och vitt, Pyret kommer att ha det snyggaste åket i byn! =) Ja, nu har vi ju faktiskt det mesta vi behöver, utom just Pyret. Det är sju veckor kvar nu....


Sidsjö Trädgårdscafé var supermysigt och de hade jättegod mat! Jag, Pontus, mamma, pappa, Marcus, Maria, Tuva, Nora, Bia, Sara, Isa njöt av solen, sällskapet och givetvis maten. Det var en buffé med massa saker; gratänger, olika goda och matiga sallader, lax, grillat kött, hembakat bröd, olika röror och såser....Vi åt och åt! Pontus åt fyra portioner, haha. Jag kan tyvärr inte äta riktigt lika mycket som förr, verkar som om att det är lite för trångt i magen för det just nu. Men, det betyder inte att jag åt lite. Nej, snarare normalt kanske =). Till dessert åt jag en våffla med Drakens glass - så gott! En kula pistage och en kula hallonsorbet. Kanon! Jag, Pontus och mamma och pappa gick hem till Marcus och Maria en liten stund efter middagen också. En mysig och skön kväll med bästa sällskapet.

Igår tog vi med mamma och pappa till Torpet för sillunch. Det spöregnade i stan så vi (framför allt jag och pappa) var väldigt skeptiska till att åka men mamma tyckte att vi skulle göra det ändå så det blev av och tur var väl det! I Torpet hade det inte regnat och under tiden vi var där kom det några få pyttedroppar så vi kunde t.om äta ute. Det var jättemysigt! Mamma sa då att det är sånt här hon kommer att sakna då vi flyttar; att umgås med oss på sånt sätt. Men vi får trösta oss med att det ju oftast är på sommaren man gör saker ihop och nästa sommar kommer vi ju vara hemma hela Pontus semester i stort sett. Det blir bra!

I går eftermiddag, efter vi kommit hem från Torpet, for mamma och pappa på grillfest och vi blev kvar hos dom framför en Bondfilm, haha. Precis då jag somnat in (för andra gången) så ringde mormor och frågade om vi inte ville komma och fika. Jo, det ville vi j såklart! Så vi for till Matfors och fick kaffe, minst fyra sorters kakor + vattenmelon och surr med mormor och morfar. Mysigt, speciellt att för en gång skull bara vara vi och dom. Annars är det ju ofta fullt hus där, precis som alltid då min familj och släkt umgås.

Just nu hållet vi på och tvättar. Vi har sååå mycket tvätt och jag längtar så till Funäsdalen där vi kommer att ha egen tvättmaskin i "lägenheten". Svårt att veta om jag ska säga hus eller lägenhet. Det är ju en villa, men med två lägenheter....Jaja, då kan man ju tvätta en maskin då och då istället för att det blir jättemycket kanske var 2:a, 3:e vecka som nu då man har tvättstuga. Jag ser mest fram emot tvättmaskinen medan Pontus är lyrisk över diskmaskinen! =)

Nu är det nog dags att äta lite frulle innan tvättningen fortsätter. Vi har som mål att städa idag. Ingen rolig söndag i den bemärkelsen men det blir ju så fint då man är klar. Dessutom ska vi till Pontus farmor och farfar på middag ikväll så vi har iaf något att se fram emot då vi sliter här under dagen!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback