Spontana ändringar

Igår, Valborg, skulle jag och Pontus ut och äta med mamma och pappa men det blev en helkväll hos Marcus och Maria i Mårtensro istället! Hur blev det så då? Jo, vi hade sagt att vi nog skulle åka till dom efter vi ätit och umgåtts med mamma och pappa. Vad vi inte visste var att Maria också sagt till mamma och pappa att dom också var hjärtligt välkomna på dessert där uppe om de ville. Jaha, ja kanske det då, vi åker väl allihopa då, tänkte vi. Jag ringde Marcus för att bekräfta det och då berättade han att de fått bortfall av en hel familj som skulle kommit men som tyvärr blivit sjuka så nu stod de där med mat för fem vuxna och fyra barn mellan 2-4 år, fast de nu bara skulle bli tre vuxna och två barn. Hm, tänkte jag. Synd att behöva kasta mat. Så jag frågade om det kanske var så att de hade mat så det räckte till mig, Pontus, mamma och pappa? Jo, visst hade de det! Härligt och spontant! Så det blev en helkväll där uppe med majbrasa, lite bus med Tuva och Nora, kanongod mat, goda drinkar och massa surr. Inte förrän efter 02 åkte vi hem. Trots att jag, såklart, inte drack något så sov vi iaf till 11 imorse! Skönt! Ska väl passa på nu innan Pyret anländer =) Bilder finns på Marias blogg...

Idag har vi äntligen pysslat om bilen. Med hjälp av pappa har vi skiftat till sommardäck, bytt en lampa,  avfettat, tvättat och vaxat bilen. Oj, va fin den blev! Den får inte bli så skitig igen som den var nu....Hua. Pärlan ska vi ju ha tills vi kör den till skroten ;0) Nu ska jag iaf börja cykla till och från jobbet, en skön start på morgonen tycker jag. Det är ju förstås lite drygare hem pga uppförsbacke men det är ok. 

Jobbet ja, jag jobbar igen! Började i måndags och gud va kul det är att vara tillbaka! Blev ju en väldigt lugn start pga ledigt idag och imorgon men jag jobbar på lördag iaf och sen är det väl vanliga veckor fram till 6:e juni vad jag vet?

Pontus håller på att laga lasagne nu. Vi ska äta en mysmiddag med lite living candles, haha. Ska passa på att duscha innan middagen. Bilen är ren som sagt men vi blev smutsiga i processen...

Inget blogg på ett bra tag nu. Pontus tar med sig datorn till Umeå för att skriva uppsats och han kommer inte att vara hemma på dryga två veckor så ja, på återseende!

Kommentarer
Postat av: Maria

tack för en trevlig kväll! vi ses på kalas på söndag=)

2008-05-01 @ 21:40:18
Postat av: Jennie

Dags för updatering!! Ja tänk, nu börjar det närma sig för er oxå. Det ska bli så kul att se vad det är för liten person som kommer i slutet på sommaren.

Postat av: Elle

Kurs kurs... Snart kommer jag ner en snabbis. ;)

2008-05-14 @ 14:17:34
Postat av: Jennie

Haha! ja just det, det var så länge sen jag läste igenom inlägget så jag hade glömt det!! Men snart så kommer han ju hem för alltid. Härligt!

2008-05-14 @ 15:51:26
URL: http://jennie77.blogg.se
Postat av: josephine

Nu vill jag se en magbild snart!! :) Hoppas ni mår bra alla 3! Kram!

2008-05-15 @ 12:08:02
URL: http://www.joxzephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback