Ännu en dag i mellanmjölkens land

...Och det är inte illa på något sätt, även om vi idag har haft en ovanligt vanlig dag, haha. Hela familjen sov/myste till strax innan tio (jo, Bella hade ätit vid 5.30), klev upp och åt frukost och läste DN. Funderade på vad vi skulle göra och kom fram till att vi skulle gå en långpromenad och storhandla, annars fanns inga måsten. Skönt. Vi började med promenaden och vi gick runt sjön, alltså 1,2 mil och så vägen till och från oss så totalt kanske 1,5 mil. Skönt, även om sista två-tre kilometrarna var dryga då vi var trötta och det dessutom började snöa så hela byn blev en en grå/vit gröt. Då vi kom hem åt vi en oerhört spännande lunch, not. Micrad potatis, cous cous och köttfärssås toppat med ketchup. Bella ammade och sen tog vi bilen till Komsum där vi inhandlade allt möjligt; blöjor, ersättning, en kassler som gick ut idag för 20 kr, mjölk, vaniljyoghurt, glass...Ja, massa saker som kan vara bra att ha, haha. Sen åkte vi hem och födrev tiden med något jag inte kan minnas. Typ TV? Nej, nu minns jag! Pontus fixade Bellas byxor hon fått av min farmor. Ett par superfina, bruna Esprit, men som tyvärr saknade mudd (got to be mudd!) och var för långa i benen. Pontus fixade biffen genom att dra i ett resårband i sömmen vid benslutet. Det blev super och jag är säker på att vi kommer använda byxorna mycker mer nu! 

Då lunchen inte var någon höjdare kompenserade vi detta med en roligare middag. Det blev potatisgratäng med ädelost och kasslern för 20 kr. Jättegott var det och gratängen var nog den bästa vi ätit under våra nio år tillsammans. Och det var faktiskt jag som lagade! ;0) Efter middagen drack vi kaffe och nu sover Bella i Pontus famn medan han tittar på TV. Eller sover? Nej, han brukar faktiskt inte somna framför TV:n, men precis överallt annars kan han somna på typ tre sekunder. Jag är tvärtom, alltid framför TV:n, aldrig annars (på typ tåg, i bilen, på stranden...) Jag har bläddrat lite i nyaste Mama och snart ska vi se "Kingdom of Heaven" som går på TV. Jag gillar inte filmen, främst för att Orlando Bloom är så värdelös i rollen. Det krävs en karl för sådanna roller, tänk Mel Gibson i Braveheart eller Russel Crowe i Gladiator, yummie! Brad Pitt har väl också gjort en film i liknande tidsepok? I den rollen lyckades inte han heller övertyga mig, även om han ju är en kanonskådis annars.

Ja, så kan en dag i familjen Bäckström/Lindströms liv se ut! Imorgon blir typ som idag förutom att Pontus jobbar då, 13.15-21.30. Men jag ska runt sjön imorgon med faktiskt, fast med en annan mamm här i byn. Hurtigt värre! Sa till Pontus i ett svagt ögonblick idag att jag ska jogga något under helgen med. What?! Haha, en del av mig är faktiskt sugen på att verkligen träna, att känna att man anstränger sig. Promenader är kanon men känner mig redo för lite mer och jag gillar att jogga, då man väl kommer ut. Pontus är ledig hela helgen så vem vet om jag får ett ryck och håller mitt ord?


Söta kusinerna
Tuva och Nora skickade post till Mirabelle med teckningar och jättefina leksaker. En mjuk bebis-pek-bok och vantar/strumpor med pinglor som låter då bebisen rör sig, roligt! Mirabelle fattade inte riktigt grejen, men snart så! Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Guud vad Kingdom of Heaven var bra! ;0)

2008-11-14 @ 16:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback