En vanlig måndag för familjen Bäckström/Lindström

Idag har vi gjort något som är få småbarnsföräldrar förunnat; åkt slalom, på en måndag. Det är ju möjligt för att vi bor i typ Sveriges snösäkraste område samt att Pontus har ett så varierat schema att han var ledig idag. Då det bara var vi idag så turades vi om att åka och att gå med vagnen nere vid liften. Det funkade jättebra och Bella sov gott, djupt nerbäddad i åkpåsen i vagen. Åkningen gick också bra, fast jag blev lite störd av det faktum att en slalomklubb hade träning vilket betydde att det var en bana uppsatt i backen vilket lämnde bara några meter i kanten till mig att åka på. Lite trångt för en nybörjare men det var kul ändå att få komma ut lite! Dessutom har vi köpt säsongskort nu så det är bara bra om vi utnyttjar dem även om det bara blir fyra åk som idag. Säsongskorten är för övrigt sjukt billiga för oss som är bybor; 1290 kr för hela säsongen och de gäller alla liftar i Tänndalen, Ramundberget, Funäsdalsberget och Tännäs. Men som tjejen på Turistbyrån sa, som sålde kortet, "nåt ska vi väl ha för den höga skatten". Jo, så är det ju men ändå, 1290 kr!



Mirabelle i vagnen. Vi har börjat använda åkpåsen nu i helgen och det funkar super! Varm och glad bebis!

   
Pontus åker skidor, Bella åker vagn. Föräldrar retas med bebis för sitt eget höga nöjes skull.



Vi åt lunch på värdshuset i Hamra efter de fyra otroligt ansträngande åken, haha. Köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt. Gott, om än lite lyxigt kanske med utelunch på en måndag men trevligt var det iaf!

På vägen hem från backen handlade vi mat och sen åkte hem och lagade lasagne. Supergod och världens kaloribomb, såklart. Massa vanlig ost och brieost. Mmmm. Tur att man ammar och att det mesta rinner av, faktiskt! Så därför är det snart dags för glögg och pepparkakor! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja det tycker jag med. Fika på byn föreslår jag så att jag kommer UT, jag lider av en enorm trötthet. Så frisk luft och trevligt sällskap gör nog susen.

Postat av: Johanna och Stina

LYX! JAg vill med bo så! Skulle trivas som fisken i vatnet?! Får man fråga vad Bella har på sej i åkpåsen o hur kallt det är?! Har ju exakt likadant kit! Tvekar lite hur mkt jag ska klä på henne! Så ber er fjällvana om råd =)

2008-11-24 @ 21:10:05
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Johanna och Stina

Hmm.. idag invigde vi med åkpåse för ullfilten låg i bilen.



Hon hade vanliga bomullskläder, tunn ofodrad fleeceoverall, scarves och bomullsmössa, vi har ju sittvagnen nu så vi hade även footsacken på sen öste snön ner så regnskyddet var på med! Här var det knappT -4 grader idag och snöigt!



Hittills annars så har det varit samma kläder men bomulls- och hemstickad ullfilt, footsack och regnskydd vid behov.



Klurigt klurigt! Vill ju inte använda åkpåsen än om det smäller till o blir skitkallt i vinter.. för så mkt mer kläder vill jag inte behöva dra på henne, möjligvist en fodrad fleeceoverall =) Så jag har dragit mig för att använda åkpåsen, men den verka riktigt varm! Den får nog bo i garderoben ett tag till nu när ullfilten är i hamn, såvida det inte snöar för åkpåsen var väldigt tät o bra runt huvudet, för sittvagnen är rätt öppen.



Oj lång kommentar =)



Ta hand om er! Kramar

2008-11-24 @ 22:17:50
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Sophia

Va härligt. Blir allt lite avis. Å du, va glad att kalorierna rinner av i samma takt som mjölken... det är inte alla som har det så bra ;).

2008-11-25 @ 16:22:38
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hejsan hoppas det gick bra idag på bvc. Tusen tack för broddarna. Antar att det var du som stoppade dom i lådan=)

Kram kram

2008-11-26 @ 19:21:15
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback