Lista

När fick du reda på att du var gravid?

15 december 2007


Blev det en chock? 

Nja...vi hade ju försökt i typ 2,5 månader så inte direkt chockad men ändå glatt överaskad att det gick så fort! Hade testat två negativa och bestämt att jag inte skulle testa mer förrän efter jul. Ville inte bli en "test-junkie" som desperat tittar efter tecken. Men då jag hade skum magvärk och gick till apoteket och hörde mig för om vad det kunde vara var apotekarens förslag att jag kanske var gravid? Och ja, så var det ju!


Hur gammal var du?

24


Hade du mycket halsbränna?

Nej, knappt alls. Liiite kring slutet. 

Spydde du mycket?

Nope, hade inte ens minsta tendens till illamående.

Hade du mycket foglossning?

Vet inte ens var fogarna sitter så nej, kan jag inte påstå.


Ditt sf mått som störst?

Oj, minns inte.


Har du fått bristningar?

Nej, jag trodde inte det förrän jag beklagade mig över en minimal vit prick (typ 0,5 cm) vid naveln för min svärmor som då sa att det var en bristning. Men en 0,5 cm prick räknas nog inte...


Trodde du att det var en pojke eller flicka?

Trodde pojke, var tjej.

Vad hoppades du på?

Under graviditeten hoppades vi nog på en pojke men nu känns såklart en Mirabelle som det allra bästa!


Gick du över tiden?

Nope, 39+1.


Födde du för tidigt? 
Nja...var ju i vecka 40, och de säger ju + eller - två veckor.

Hur var förlossningen?

Det största jag varit med om. Ont, utdraget och helt fantastiskt.

Blev du sydd?
Ja, fyra stygn eftersom de klippte mig i förebyggande syfte innan de tog fram sugklockan


Dragen med sugklocka?
Ja, och tack för det! Jobbade som ett djur med krystvärkar närmare fyra timmar, orkade till slut inte själv. Mirabelle låg dessutom "fel" så det blev en fostersvulst som hon inte kom över.


Hur många var inne i förlossningsrummet?

Många, fler och fler kom det ju längre tid det tog. Då Mirabelle kom var det nog kanske sju personer.

Hade du någon nära med dig?

Pontus, såklart.


Vilket BB födde du på?

Östersunds BB, tjugo mil hemifrån Funäsdalen.


Hur stor var bebisen?

4120 gr, 53 cm


Vad fick den heta?

Mirabelle.


Var allting värt det?

Ja!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas ni har fått en massa bra "åk" i vemdalen i dag! Ses nått i veckan?

kram kram



och TACK för i går ni är ju helt underbara

kram Hanna och grabbsen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback