Ruggigt ute, mysigt inne!

Det stromar och viner snö som bara den ute, ingen dag för promenad direkt. Så vi är inne hela familjen (Pontus är ledig) och bara myser. Jag har fortfarande på mig pyjamas och raggsockar och Pontus har myskläder. Den enda som är anständig är Mirabelle, haha. I natt var det så kallt i vårt sovrum så jag och Pontus tog beslutet att lyfta över Mirabelle till oss kring 7. Hon frös förmodligen inte men då man själv låg djupt inborrad i ett täcke med näsan som enda kroppsdel utanför så kändes det taskigt om hon skulle ligga i sin säng själv. Då hon sover själv har hon dessutom alltid händerna utanför täcket och de var faktiskt som isbitar, men hon var varm på kroppen så det var nog ingen fara. Men hon fick iaf ligga mellan oss sista timmarna, med händerna under täcket.

Även i vagnen vill hon ha armarna uppåt, vilket innebär att händerna hamnar utanför mjukliftens "lock", tur att hon har vantar och overall! Men igår bytte vi ut liften till åkpåsen så då blir det nog svårare för henne att ha händerna ute. Iaf då man drar ihop den helt då det blir riktigt kallt...Jaja, hon blir väl förbannad en stund sen somnar hon, som alltid i vagnen
=)

Hon sover faktiskt i vagnen nu med, fast inne. Första gången någonsin tror jag. Hon somnade utan större insatser från oss med. Vi drog den fram och tillbaka en stund men då hon ändå var tyst och lugn utan att vi gjorde det så slutade vi och efter typ 10 min sov hon. Behändig liten bebis det där! ;0)


Bella i den otroligt fina tröjan som gammelmormor Birgit stickat.
"Kolla pappa, vilken fin tråd!"

Kommentarer
Postat av: Maria

Sötnos!! och vilken superfin tröja!!

2008-11-21 @ 12:45:06
Postat av: Elin

Hej! Jag blir alltid lika förundrad över Mirabelle, hon verkar så himla nöjd jämt! :) Jag menar är det inte svårare än så att ha en bebis? ;) Iofs grundar jag allt på text och bilder i din blogg, på jobbet har jag en mamma till en snart 3 årig pojke, hon talar om sömnbrist, utmattning och hur jobbigt allt är. Det kanske inte bara beror på barnet utan också på ens inställning? Jag betvivlar såklart inte att det är jobbigt och att man är trött men man kanske väljer att se olika på saker och ting! Eller så är det en kombination av inställning och behändig bebis! Ja, jag får väl se själv när den dagen kommer! Konstig kommentar detta blev, mest min tankegång haha! Jättefin tröja har Bella iallafall!

Kram och trevlig helg!

Postat av: Jennie

Guud vad hon växer alltså, hon är ju sån stortjej nu, snart är hon ikapp Wilma, till sommarn springer/kryper dom nog o leker med varandra!! kul!

Fin tröja oxå.

Ha en bra helg!

2008-11-21 @ 15:17:20
URL: http://jennie77.blogg.se/
Postat av: mille

Jättefin tröja! =) Kanske man kan få "stickningsreceptet" om det skulle bli aktuellt någon dag, haha.



Trevlig helg!

M

2008-11-21 @ 15:54:14
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej hopp, de där med kalla händer i spjälsängen har jag oxå funderat över. Kanske ska köpa små bomullsvantar till honom så att han inte fryser, fast han verkar inte bry sig : )

Sara x

2008-11-24 @ 12:18:28
URL: http://swedishmumuk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback