Skidpremiär!

Idag har jag, Pontus och Mirabelle varit i Vemdalen och skidor med farmor och farfar, alltså Claes och Marie. Varför åka till Vemdalen då man bor mitt i ett (dessutom större) skidsystem? Jo, både Vemdalen och Tänndalen har en backe öppen för allmänheten hitills, men Vemdalens är längre, så enkelt var det. Så vi bestämde att vi skulle ses där 9.30 imorse och trötta familjen kom faktiskt iväg i tid och var där på pricken 9.30! Fick iofs väcka Mirabelle men då hon fick mat precis då jag lyfte henne ur sängen klagade hon bara lite. Då vi kom fram klädde vi Bella varmt  i overall och tjock mössa och vantar. Trots det så klagade Claes på kalla fötter, och jo de var faktiskt lite svala, haha. Men allt annat var varmt och hon klagade inte. Efter påklädnad och vagnframtagning bestämde vi att Marie var den som uppskattade Bella mest framför att åka skidor så hon stannade med Bella nere vid liften och jag, Pontus och Claes åkte upp. Lite pirrigt var det allt! Jag har ju som sagt aldrig riktigt åkt slalom utan bara snowboard så då jag satte mig i korgliften var det lite spänt. Första åket var lite skakigt men jag tog mig ner och det gick bättre och bättre för varje meter kändes det som! Vi åkte kanske 4-5 åk innan vi bestämde oss för att det var dags för lunch. Marie ville inte åka skidor så hon var med Bella hela tiden, delvis med sällskap av Claes. Jag och Pontus slapp helt med andra ord, snällt! Iaf så åt vi på Skalets pizzeria och det var hur gott som helst! Skönt att komma in med och få värma sig lite. Trots att det bara var någon minus så var det väldigt kallt på toppen då det blåste ganska rejält. Sen var det såklart skönt att få gosa lite på Bella också, haha. Jag saknade henne faktiskt lite då vi åkte.

Då alla (inkl Bella) ätit var jag och Pontus mer åksugna men Claes och Marie var nöjda. Då bestämde vi att de skulle stanna på restaurangen med Bella medans jag och Pontus åkte till backen igen. Och ja, det är allra första gången vi någonsin har lämnat Bella men någon annan än oss! Men då hon var nyäten, glad, lugn och med människor man verkligen litar på så kändes det väldigt lungt. Så jag och Pontus drog iväg och åkte en timme till och jag blev bättre och bättre faktiskt! Det var riktigt kul att åka skidor och jag är jätteglad att vi köpte skidor till mig, även om jag såklart också ska åka snowboard även i fortsättningen!

Liften stängde kl 15 så då åkte vi tillbaka till restaurangen och möttes av glada farföräldrar och en nöjt sovandes Bella, skönt! Hon hade visat sitt allra bästa humör och smilat och pratat med dem så de var alldeles saliga, haha. Efter lite ompackning av bilen åkte vi hemåt. Pontus blev trött alldeles innan Hede så jag körde resten av vägen. Jag gillar inte riktigt att köra då det är vinter och mörkt men är ju bra att träna, speciellt då vi bor som vi gör!

Idag har jag alltså gjort tre saker jag är stolt över; 1) åkt slalom 2) lämnat Bella 3) kört bil i mörker och på lite hal väg
Inte illa va? ;0)


Mirabelle redo för en dag ute!


Jag och Pontus

 
Snyggaste mamman och pappan i pisten!


Pontus

 
God pizza i gott sällskap!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh så härligt, jag vill oxå. Åkte ju skidor i vintras med Nora i magen men nu lär det säkert dröja. Finns ju lite backar här i närheten, men de passar bäst för pulkaåkning om jag får säga mitt ;). Njut i ert vinterparadis, det verkar helt underbart!!

Postat av: Hanna

Åh så snygga ni är =)

Såg ju super härligt ut. Tänk att jag inte njuter till fullo av detta vackra vinterlandskap! Tänk det finns så många som skulle göra vad som helst för att bo och leva här. Näpp måste ända mig pronto! "Funäsdalen när livet är som bäst"

kram på dig och hälsa familjen.

2008-11-16 @ 20:28:50
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com
Postat av: Jennie

vilken härlig dag! att bara få umgås som vuxna ibland är ju bara bra. Mirabelle är ju ett sånt litet charmtroll!

2008-11-17 @ 08:13:38
URL: http://jennie77.blogg.se/
Postat av: lina

Kul att få läsa om eran helg, ni verkar ha det så mysigt. Gissa vem som just nu sover på balkongen med dörren stängd och en babyvakt under suffletten? Spencer! Tackar för tipset, nu kan jag ha dörren stängd och slappna av.

2008-11-17 @ 08:49:25
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/
Postat av: Maria

Men vilken mysig dag! Ser riktigt vintrigt och härligt ut. Skönt att det gick så bra att lämna Bella med farmor och farfar. Kom ihåg den där känslan när man lämnade bort bebisen för första gången (även om det bara var en timme), det kändes som att man saknade en kroppsdel:) Roligt för dem att få rå om henne lite ensamma också.

2008-11-17 @ 11:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback