Full fart mot helgen!

Hm, saknar morgontimmarna på jobbet lite, då vi alltid lyssnade på Rix Morgon Zoo (rubriken är ju snodd från Roger), snackade järnet och bakade bröd och paj, hackade grönsaker och gjorde foccacia...Mm, men sååå mycket saknar jag inte jobbet, haha. Tycker det är helt underbart att vara hemma med Mirabelle och jag tror det blir roligare och roligare ju större hon blir. Så glad och tacksam över Sveriges system. Tror vi har längst föräldrarledighet i världen? Vi hoppas verkligen att det löser sig på något vis med jobb för mig så att Pontus kan få vara ledig med Bella också. Han vill så gärna det men det hänger ju på att jag har ett jobb. Jag har ju kvar tjänsten på caféet men vi vet ju inte än om vi flyttar tillbaka till Sundsvall eller om vi blir kvar här. Vi trivs ju så himla bra här och drömmen vore ju om jag kunde få ett jobb där jag kan använda min utbildning på ett vettigt sätt, gärna inom turism på något vis. Jaja, den som lever får se! Allt har ju en tendens att lösa sig till det bästa.

Den här dagen har varit avslappnad och skööön. Igår, efter Kyrkis, trodde jag att jag var på väg att få mjölkstockning då ena bröstet var varmt och jag kände mig matt och nästan lite yr. Tog tempen men hade inte feber. Men för säkerhets skull slängde jag i mig en alvedon och då blev det bättre.Trugade Mirabelle till att äta mest på det varma bröstet med. Inte det lättaste då hon konsekvent föredrar det högra. Men jag försöker få henne att äta jämt på båda sidorna. Iaf så känner jag mig piggare idag, men det var iaf skönt att ha en riktigt slappardag. Men vi var iaf ute med vagnen i en timme imorse. I blåst och duggregn stretade vi på, jag och Mirabelle. Eller hon hade det ju förstås hur gosigt som helst nerbäddad i vagnen med regnskydd och "fotsacken" uppfälld för vinden. Det blåste så mycket då jag öppnade ytterdörren att ena fotoramen från tavellisten i hallen åkte i golvet och gick sönder. Skittrist, då det självklart var den stora ramen, den som skiljde sig från de andra. Jaja, nu står det en likadan som de andra där och det är väl också ganska fint.

Efter promenaden har vi gjort av med så lite energi som möjligt, haha. Vi har legat på golvet och "snackat", kollat på Oprah, sovit tillsammans i soffan, bytt kläder - Mirabelle kissade precis då jag skulle sätta på ny blöja, och då rinner kisset ner på bodyn eftersom man då håller i hennes ben. Ganska vanligt faktiskt. Ja, så har jag ätit lunch. Hon med förstås, både lunch och två mellanmål.

Nu väntar vi på att Pontus ska komma hem. Har försökt klura ut vad vi ska äta men jag har noll idéer. Blir nog kanske uppvärmd lasagne från i förrgår. Den var iaf jättegod så det blir en bra middag även andra svängen, så att säga.

Vissa undrar om det inte är trist att vara ensam en hel dag, som jag varit nu idag. Det är det inte! =)

Kommentarer
Postat av: Tove

Hejsan Linda!

Jag tänkte att du är det dags att göra mig till känna, då jag läser dig blogg då o då. Jag halkade in på den på ett bananskal och fastnade sen :)

Så himmla mysigt att läsa om lilla söta Mirabelle! Jag känner själv att suger efter en liten knodd växe mer o mer, men jag får vänta lite... Har inte riktigt tid för en liten nu...

Ha de fint! Häls Tove

Postat av: Fia

Hehe, vänta du bara snart kommer tristessen;-) Haha nä men det är ju jätteskönt att du gillar hemma tiden, det gjorde jag med men efter 2år är man rätt less på det. Men ni är så duktiga på att hitta på saker så då kommer säkert inte tristessen på samma säutt! Kul att läsa om ert fjällen liv. Det ¨påminner så mycket om vår till i Kall(utanför Åre) Det är verkligen speciellt att bo i fjällen och jag skulle lätt kunna överväga det framöver nån gång igen!

2008-10-02 @ 17:01:47
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Eva Kihlström

Vadå "ensam"! Du har ju sällskap precis hela tiden, utom då hon sover förstås (och då finns ju alltid Oprah eller någon annan trogen vän att medieforska på...! Kom igen när hon blir 18 och går in på sitt rum och stänger dörren om sig så fort hon kommer hem, så ser det ut här nu! Jag är glad att jag var hemma så mycket som det gick medan mina var små. (Det man inte har försökt dela med sig till dem när de är 7-8 år är ingen idé att komma med senare!)



Jag försökte kommentera häromdagen, men då funkade det inte. Jag har utmanat dig på min blogg, så får du lite pyssel om du trots allt känner dig lite ensam! Se http://evalution-tot.blogspot.com/2008/10/bloggutmaning.html

2008-10-02 @ 21:19:04
URL: http://www.evalution.se
Postat av: lina

Hej Lina,

så kul att läsa om eran resa mot Bella. Väntar med spänning på förlossningsberättelsen.

Är sugen på att köpa en babybjörnsele som den ni har, hur funkar den med Bellas nacke? Finns det nått som håller emot så inte huvudet trillar bak? Spencer har en tendens att slänga hela sitt tunga huvud bakåt i sjalen nämligen. Ha en bra helg!

2008-10-03 @ 11:42:00
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback