Solig lördag!

Hela familjen klev upp mellan 8-8.30 idag. Först Pontus, sen jag och sist Mirabelle. En bra ordning då Pontus gjorde frukost, vi kunde äta ostört och sen ville Mirabelle vara med - perfekt! Var bara bra att hon också vaknade då, hon kan ju sova längre ibland, men då Pontus skulle åka till jobbet vid 10 så var det kul att de hann umgås lite innan. Han kommer inte hem förrän imorgon kl 18. Trist, men det känns ändå som en lyx att han faktiskt oftast är ledig två vardagar/vecka och ändå bara jobbar var tredje helg. Så det är bara att försöka aktivera sig utan karln i huset!

Vi började dagen idag med en härlig promenad i det otroligt fina vädret; strålande sol och tio grader varmt! Förra helgen var det kring noll och massa snö! Ja, det vänder fort i fjällvärlden...Vi var väl ute knappa timmen men Mirabelle sover fortfarande ute i vagnen. Trodde ju definitivt att alla getingar dog under förra helgens snöfall men nej då, då jag satt ute på bron en stund efter promenaden så kom den både en och två slöa enar farande. Tur det på ett sätt, annars hade jag nog inte satt på myggnätet faktiskt.

Nu har jag suttit vid datorn ett bra tag, ville inte gå och duscha utifall Mirabelle skulle vakna i vagnen. Men nu har hon ju sovit säkert 40 minuter så det hade jag ju definitivt hunnit, både en och tre gånger. Men nej, jag går gärna inte och duschar om hon sover ute. Ska inte behöva ligga och skrika, lilltösen! Så hon ska få vakna till sen, få mat och efter det lägger jag henne på badrummsgolvet så får hon "vara med" då jag duschar istället. Det brukar funka bra. Så länge hon är mätt så kan hon roa sig med att lyssna på ljudet av vattnet och försöka hitta sina händer iaf tio-tjugo minuter innan hon vill ha sällskap. Sen så får man ta övriga saker under dagen i småstötar: bära lite på henne, sätta på sig kläder, bära på henne lite till, fixa håret, sätta henne i babysittern, äta lunch, sitta med henne i knäet, kolla på en film, lägga henne i soffan om hon sover djupt, kolla datorn, leka med henne på filten, äta middag....Haha, det är verkligen bebisen som bestämmer när saker ska göras, iaf då man är ensam. Men hon är ofta en väldigt snäll liten bebis, även om hon oftast vill ligga på armen, vilket ju begränsar vissa aktiviteter. Blir inga mamma-bebis-fika-aktiviteter i helgen, men det är skönt att vara ensam ibland också faktiskt.

Nu vaknar hon, dags för etapp 1! ;0)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! mysig lördag! Nästa lördag blir det betydligt mer livat hos er, haha!

Vad jag känner igen mig i dina vardagsbestyr och funderingar med bebis, tänk att man får anpassa sitt liv så helt och fullt, och gör det så gärna. Fokus flyttas helt från en själv till bebisen. är barnen glada är man själv glad!

Idag har vi varit på badhuset och härjat. M är nu iväg på affären med tjejerna för att köpa lördagsgodis. Ha en forstatt skön helg!

2008-10-11 @ 16:09:37
Postat av: Theres

Hej Lina! Jag är inne på din blogg dagligen och jag tycker du har sånt härligt sätt att skriva och bilderna på er fina dotter och naturen är så vackra! Jag har tänkt på att läsa dina gamla inlägg så idag klickade jag på det första av dem alla - Oktober 2006 där hittade jag denna mening:



"Vi har två barn, Laban och Mirabelle, och massa vänner. Dock prioriterar vi tid med familjen och släkten. Så lever vi lyckliga i alla våra dagar. Slut" 2006-10-03



Tänk att det där skrev du för bra precis två år sedan och nu sitter du mycket riktigt med en Mirabelle i din famn. Det måste kännas overkligt :)



Hoppas ni har haft en underbar helg!

Kram Theres

2008-10-12 @ 16:13:24
Postat av: Lina

Haha, ja du Theres, det är som du säger, lite svårt att förstå ibland. Just då, i oktober 06, hade jag inget jobb, pluggade för att hålla mig flytande och allt kändes rätt hopplöst. Men jag lyckades ju som du såg formulera mina mål och nu har jag iaf nått ett av dem - troligen det största, dvs att få barn. Så nu gäller det bara att kavla upp ärmarna och se till att få resten; kul jobb, bra (eget) boende, nyare bil etc. Ska nog gå det med! =)



Kul att du läser bloggen, ännu roligare att du kommenterar!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback