Vinter!

Det har snöat lite lätt sedan tisdags men nu i natt har det kommit ganska rejält med snö, så det är vitt och fint överallt här nu. Var ute med vagnen i förmiddags då det snöade, är ju bara att vänja sig liksom, och det gick bra även om det såklart gick lite trögare. Efter promenaden sov Mirabelle ute på bron och vagnen blev alldeles vit av snö trots att det är tak på bron (tur att det finns regnskydd) men inne i vagnen var det varmt och mysigt så hon sov nästan en timme, skönt. Då  passade jag på att packa upp väskan från Sundsvall (ingen brådska här inte...), diska, slänga i en tvätt, lägga in ren tvätt och sortera i Mirabelles garderob. Hon har verkligen massa fina kläder men det saknas lite enfärgade bodys och enfärgade mysbyxor, som man kombinera med vad som helst. Ska köpa det nästa gång vi är i Sundsvall eller Ö-sund. Eller man ska kanske vänta till efter jul istället? Har en känsla av att en viss dam kommer få en del kläder i julklapp...

Lilltösen har varit lite "stökig" några kvällar nu. Tror hon haft ont i magen. Har spänt sig och antingen varit ledsen och gnällig eller redigt förbannad och därmed redigt högljudd, haha. Men det är inget som inte gått att fixa med mat, antingen från mig eller ersättning. Igår fick hon det senare då det uppenbarligen inte räckte med mig. Testade att amma men hon ville ha mer och det fort, så hon hade inte tid att jobba lite själv och blev bara arg då inte maten kom så fort och lätt hon ville. Precis då hade vi dessutom en middagsgäst, en kollega till Pontus. Han är förvisso fyrbarnsfar så han lär ju ha hört hysteriska bebisar förut men det är ändå lättare att vara ensamma då man ska försöka trösta och hitta på något som lugnar. Men som sagt, då jag inte dög för tillfället så gjorde vi ordning ersättning och oj vad nöjd hon blev! 180 ml sömnmedel skulle man kunna säga, haha. Hon åt, jag bar på henne en stund och sen satte vi henne i babysittern och där satt hon nöjd och glad tills hon somnade och sov i 1,5 timme. Vi hann äta och dricka kaffe innan hon vaknade och ville ha sällskap. Skönt! Sen ammade hon vid 22, sov gott till 6.10 då hon ammade igen, somnade om till 8.30 då hon tyckte det var dags att stiga upp. Så ser varje natt ut med denna fantastiska unge. Vi är såå glada att hon sover på nätterna. Hoppas det håller i sig! Vi kan minnas tre nätter hon inte ville sova. Två hemma hos mamma och pappa, vilket löste sig på typ tio minuter då vi bestämde att hon fick sova med mig, och en natt här hemma då vi nyss kommit från BB. Då fick Pontus gå runt med henne i babybjörnen kanske typ 1,5 timme innan hon somnade men det är allt, på tre månader! Vi är otroligt lyckligt lottade, we know!

Jag var ju som sagt på klädparty i tisdags. Det blev faktiskt lite shopping. En tunika och ett par matchande tajts. Massa små aphuvuden på både tunikan och tajtsen. Tänkte att då kan man både ha dem ihop eller med enfärgad byxa/body, vilket också är snyggt, tror jag. Mirabelle var supersnäll hela kvällen utom de sista tio minuterna då hon var jättearg. Haha, var nog första gången bland folk jag inte känner så väl men nu har man gjort det med! =) Jag skulle ju hämta Pontus på jobbet, så då jag kom dit fick jag gå in och sätta mig och amma i en soffa, haha. Så skönt sådanna gånger att maten alltid är klar, på direkten.

Pontus skulle egentligen jobbat i helgen men då eleverna har novemberlov så är han ledig, jippie! Vi ska bara vara familjen (så kul att säga så!) och äta god mat och bara mysa. Ska gå till kyrkogården på lördagkväll och tända ett ljus vid minneslunden för de vi mist. Gjorde det i fjol med och det var väldigt fint och stämningsfullt.

Nu ska jag läsa lite bok medan Mirabelle sover, igen. Hon har tydligen somnat i babygymmet medans jag suttit här brevid henne, haha. Mycket ovanligt att hon somnar utan vagn eller famn så här på dagen men det är bara att tacka och bocka! =)


Vid sjön, igår.


På vår tomt, i morse. Mer snö nu! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herrejävlar vad snö!



Vad skönt att ersättningen funkar så väl! Och sömnen är guld värd - härligt att ni får sova. =)



Nyfiken på vad för bok du läser?!



Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback