Dag 1 med finbesök

Vicky kom till oss kring 12.30, vi chillade lite innan Pontus lagade lunch (lax och bulgur med hemmagjord sås) till oss, gott. Sen så åkte Pontus och lämnade bilen och jag och Vicky gick mot kommunkontoret där ju Pontus skulle bli pappa, haha. Pontus mötte upp oss där efter att ha snackat med dom på verkstan. Det var bara att skriva på lite papper då nu har Mirabelle en pappa och jag och Pontus har gemensam vårdnad, skönt.



Det var inte lika smidigt hos bilverkstan dock. Vi har ett stort hål i oljetråget, alltså förutom det "smyghål" vi haft sedan tidigare. Det kommer kosta oss kring 4300 kr att laga...Sen så har vi ju en provisoriskt lagad ljuddämpare och skumt gnekljud men det tyckte både mekanikern och vi att vi skjuter på och ser vad de säger på besiktningen i oktober.



Nu lagar Pontus fisksoppa och vi ska fira att vi nu båda är vårdnadshavare med god mat och ett glas vitt vin ikväll. Massa tända ljus och goda dofter från köket, mmm! Bella har varit orolig ikväll och det har sprakat ovanligt mycket i brallan så vi misstänker lite magknip men hon är nöjd då någon bär på henne och vi är ju tre här ikväll så det ska nog gå bra! =) Just nu sover hon i soffan så vi hoppas att vi hinner äta innan hon vaknar igen!

Jaha, nu är hon vaken....Livet som småbarnsföräldrar, haha!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, så där är det alltid. Dom ska alltid vakna när man ska till att äta! Nåt magiskt med det där. Själv har jag just lagt Wilma i sin säng, i sitt rum. Hoppas på en bra natt! Go kväll på er!

Postat av: Susanne

Hej!



Tråkigt med bilen men det är bara att gilla läget, man måste ju tyvärr ha den. Det är så kul att läsa vad ni pysslar med på dagarna. Kul att ni har så mycket besök. På lördag ska jag tävla med Varga, hmm det kommer att bli kul, tror jag! Ni får ha de så bra så hörs vi! Kram Susanne

2008-09-16 @ 13:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback