En vanlig dag

Inga toppbestigningar, inga besök och inget lyxfika. Nej, idag är det en vanlig dag. Pontus jobbar 13-21.30 så han var med på BVC imorse och vägde och mätte. Mirabelle väger nu 5090 och är 59 cm lång, snart sex veckor gammal. Allt såg bara bra ut. Vi fick också veta att första träffen för föräldragruppen är nästa vecka, på onsdag. Skitkul ju! Ska bli så kul att få se vilka det egentligen är som har små knoddar här i byn så att man kanske kan utöka sitt umgänge lite till och med?!

Efter BVC gick vi till Sportstugan, där jag köpte Bellas uggs, för att höra om jag ev kunde få byta till strl 0-6 mån trots att jag inte har kartongen kvar? Det gick bra så nu har Bella coola uggs hon kan ha redan NU! =) Ju mer jag tänkte på strl 6-12 mån desto tokigare kändes det. 6-12 månader är ju hon mellan mars-augusti. Vem vill ha ulluggs då? Jo, jag vet att ull kyler då det är varmt och att vissa b-kändisar i USA har uggs året runt men nej, kändes vettigare att ha mjuka, mysiga och varma skor nu i vinter.

Då vi var på affären kollade Pontus efter "vildmarksbyxor" till mig, alltså med förstärkningar, massa fickor och i lättorkande material. Jag har testat några olika men alla dammodeller är ju helt overkligt höga i midjan! Så jag testade ett par Fjällräven i herrmodell och de var super! Visst, lite mycket tyg fram vid grenen men hellre där än massa tyg upp över hela magen och ryggen, som på dammodellerna. Det hela slutade med att jag fick min julklapp idag, av Baby. Han hade tänkt köpa sådanna till mig som julklapp men tyckte det var lika bra nu. Tack Pontus, kommer att användas mycket!
Efter byturen gick vi hem och åt lunch tillsammans innan Pontus gick till jobbet. Sen dess har jag dammsugit och bakat brownies! Jag har inte skurit upp dem än, men i formen ser de goda ut!

Nu hänger jag med Bella och kollar lite tv och internet. Förut "lekte" vi på golvet jättelänge. Hon tittade på mig väldigt intresserat då jag pratade om massa strunt, haha. Hon var också lite intresserad av en skallra i formen av en zebra typ, som hon fått av
Elin och Fredde, kul! Att leka tog på krafterna så efter det sov vi på soffan båda två i nästan en timme. Sällan jag känner något behov av att vila på dagarna då jag får det behovet tillfredställt på natten (tacksam för varje natt det är så), men väldigt mysigt var det!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Elleonora

Jag va inte uppe så tidigt. Det är nått med tiden på Wordpress. Är liksom i en annan tidszoon. ;) Haha... Så jag sov nog den där tiden som står.

2008-09-18 @ 18:33:35
Postat av: Pontus

Låter som en skön dag Baby! Nu slutar jag snart! Puss!

2008-09-18 @ 21:03:01
Postat av: Hanna

men herregud jag höll ju på att köra på pontus idag vid konsum och hade jag vetat att han skulle gå till jobbet hade jag ju givetvis kört honom, behöver han ha sjuts så hör av er!

2008-09-18 @ 21:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback