Grått och kallt

Sex grader, grått och blåsigt...Hm, kanske läge för SATC-boxen att göra come back?

Mirabelle sov gott inatt med, och då även jag och Pontus förstås. Eller Pontus kan ju sova jämt, haha. Jag har under de här nio åren, shit, kom precis på att vi firar nio år precis idag ju!! Måste skicka sms nu! Pontus brukar alltid komma på det före men nu jäklar....

Så där ja, äntligen kom jag på det först! Haha, ja som ni kanske förstår så firar vi inte direkt årsdagen längre. Vi är så pass duktiga på att ha mysigt och att uppmärksamma varandra jämt ändå. Vi äter ofta lite "finare" mat och tänder ljus och så t ex, enkelt men supermysigt!

Iaf, som sagt så kan Pontus sova precis var som helt och när som helst. Det är ju en jättebra egenskap men många är de gånger jag fått suttit själv i bussar och tåg utan sällskap trots att Pontus suttit tio cm brevid, haha. Av den anledningen så är det oftast Pontus som kör då vi ska åka långt med, då måste han ju vara vaken och jag kan surra på - jag är världens bästa co-driver om man bortser från kartläsning och lokalsinne... Nu då Bella kommit till oss så vaknar Pontus inte av att jag kliver upp och byter blöja och ammar henne på natten, vilket jag tycker är super! Varför ska han sitta och glo på mig då jag ger henne mat, liksom? Låt karln sova! Däremot är jag ju lite fundersam om han verkligen vaknar om jag någon gång skulle vara borta och han sover ensam med henne? Men hon skriker väl högre och högre och till slut måste han väl vakna? Jag vaknar ju så fort hon "låter" så hon skriker ju aldrig på natten, men hon kan ju skrika hur högt som helst, det får vi ju bevis på då och då. Iaf, om hon verkligen skriker så borde ju Pontus vakna? Pontus själv är inte ett dugg nervös utan tror att han sover så djupt för att han vet att jag ju är där och om jag inte vore det skulle han sova ytligare och då vakna lättare. Mm, kanske är så?

Jag måste ta mig ut en liten sväng idag iaf. En viss liten kusin fyller ju nämligen två år imorgon och någon sorts gratulation ska hon få på självaste dagen men sen så får hon bli mer grattad då vi kommer hem i oktober. Så en brevlåda är alltså dagens mål. Ja, vi åker till Sundsvall sista helgen i oktober, skitkul! Pontus ska gå på Lundell med Bia och jag ska mysa hemma med mamma och pappa. Sen så måste jag gå på Barista igen, blev helt kär i det caféet sist!

Bia, Sara och Isa kommer till oss helgen innan, alltså i mitten av oktober. Det ska också bli hur mysigt som helst! De har ju inte sett hur vi bor. Hoppas det blir bra väder för då skulle vi ju kunna ta oss ut lite. Pontus är sugen på att ta med Bia och klättra i Funäsdalsberget men jag vet inte om det kanske är halt och "farligt" då, och om ens Bia vill? Annars kan vi gå ut en kortis i fjällen om Isa kan låna vår bärryggsäck och Bella sitter i bärselen. Då får hon nog åka innaför en jacka...Kan ju inte pula på henne hur mycket kläder som helst i selen, men en tjockare fleeceoverall och mössa och vantar och raggsockar iaf. Längtar tills våren då hon kan sitta i bärryggsäcken!

Tack alla som kommenterade igår, det är verkligen sjukt uppskattat!!
Och alla som säger att de inte bloggar för att få "bekräftelse"...Tsss, kom igen va! ;0)


Mina babies myser i soffan

Kommentarer
Postat av: Alex

Nja jag tror faktiskt på riktigt att det finns de som bloggar av andra anledningar. Jag är en sådan. Jag vill inte att okända ska komma till min blogg. Jag har aldrig någonsin kollat hur många som läst. Och det gör mig ingenting om jag inte får kommentarer. Nu tror jag ju att det har att göra med mitt yrke. Jag får "synas" och skriva för andra ändå. Så när jag bloggar gör jag det för mig själv och de jag känner. Så undantagen finns. Men vi kanske är få?

2008-09-10 @ 11:23:01
Postat av: Lina

Mmm, men jag tror som du själv säger att du får ditt behov tillfredställt genom jobbet. Sen har ju såklart alla kanske inte det behovet alls. Men om så är fallet kan man väl lika gärna skriva i en vanlig dagbok, som man har hemma i nattdukslådan?



Jag VILL att okända ska läsa, fråga och kommentera! So bring it on! ;0)

2008-09-10 @ 11:37:32
Postat av: Fia

Jag läser ju här flera gånger om dagen! Så en komentar får du nu..:_)

Grabbarna brukar vara duktig på att sova när vi sover bredvid och dom vet att vi(damerna) kliver upp och tar barnen. Och faktiskt, när dom väl är själva med barnet så vaknar dom.. Tror det ligger inbyggt i deras system eller så, men det är ju tur att dom litar på att vi fixar ungarna om natten när dom behöver sova inför jobb. :-)



9år är sjukt låång tid.. Tänk det är nästan 9år kvar tills Bella är 9.. känns rättt overkligt när man tänker så.:-)

Postat av: Elleonora

Jag försöker verkligen kommentera med jämna mellanrum. Även på bloggar som man "smyg-läser" :) Alltid kul med några ord... Men det är ju väldigt sällan folk kommenterar på min blogg också. Du är nog den som lämnat flest kommentarer ;) Hahaha...



Kram på er! å va rädd om er...

2008-09-10 @ 13:08:07
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Helt ärligt, jag bloggar inte för bekräftelse av andra. Jag kanske gjorde det tidigare men efter min paus så vill jag inte ha det så. Jag pallar inte det. Jag bloggar för bara mig och det känns så bra lite stolt. Jag väljer att blogga istället för den klassiska dagboken för jag tycker det är så träligt att skriva för hand, då tar jag mig inte för att skriva ner det jag vill minnas även om jag vill. Det blir lättare av med en blogg!

2008-09-10 @ 15:30:13
Postat av: Chris

9 år?!?!?!!

Nu känner jag mig väldigt gammal...



Lina, jag minns när ni blev ihop, eller precis blivit ihop, för jag, Pontus och Sanna var på promenad eller idrottslektion och kom utanför G:a skolan och där mötte vi dig med din cykel och du och P pussades och han berättade att ni träffats. =)

Då var man ju så liten själv, helt fantastiskt att ni hållt ihop!

Men snälla påminn mig inte igen om att det är 9 år sen vi började gymnasiet... :-P

Kram!

Postat av: Alex

Jag håller med Jeanette i det hon skrev här ovan. Det är mycket lättare att skriva ner det som händer i en blogg istället för i en dagbok. Jag gör visserligen båda delarna, men texterna har olika karaktär. Sedan så är det ju så roligt att kunna klicka sig bakåt i tiden och se vad man gjorde samma datum för exakt ett år sedan eller mer. Och framför allt, se alla bilder! Jag klistrar inte direkt in bilder i min dagbok. ;) Hoppas ni får en skön helg! Kramkram

2008-09-12 @ 13:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback