Härlig höstpromenad

Idag har Pontus varit ledig så hela familjen gick på en lång långpromenad runt Funäsdalssjön, alltså cirka 1,2 mil! Det var jättehärligt även om solen inte ville visa sig. Men med fleecetröja, vantar och bandanda, (Pontus hade mössa!) så gick det ju hur fint som helst, frisk och hög höstluft. Mirabelle var nedbäddad i vagnen i fleeceoverall och mössa, med mjukliften stängd, så hon trivdes också alldeles utmärkt.



Efter säkert nio km promenad kom belöningen, fika! =)


På eftermiddagen åkte jag och handlade mat och sorterade lite sopor medan Pontus och Mirabelle var hemma och kollade på "Band of Brothers". Det är det eller "Jakt och fiske" hon har att välja på, haha. Men nej, hon kollar ju såklart inte, "sitter" oftast i knäet tittandes på Pontus, eller så sover hon på hans arm. Så mysigt så!

Nu har vi ätit middag och ska bara ta det lungt. All frisk luft tar på krafterna så snart blir det kaffe med kaka. Japp, bakade drömmar igen häromdagen och de blir bättre och bättre! Sen blir det nog TV eller film...Haha, men det är skönt och fullt godkänt efter flera timmar utomhus.


"Försök fånga leendet om du kan mamma, haha!"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Fina bilder! Ser verkligen mysigt ut. Njut av kvällen! KRam

2008-09-22 @ 19:19:36
Postat av: Mille

Härligt med alla promenader och härliga höstbilder. Mmmm. =)



Skulle nog önska mig en annan bok än den angivna i senaste inlägget, finns ju massa "goa" boknyheter att välja mellan som jag slår vad om är sååå mkt bättre! =) Var inte direkt menat som ett tips som så, utan jag tar ju upp angelägenheter inom branschen(ja, inte allt förstås, men ett urval), så får varje person tycka som den vill sen. Jätteroligt med de åsikter/kommentarer som börjar komma in! Kan ju tillägga att jag personligen inte alls Liza Marklunds språkliga röst, så min läsning av henne slutade när jag läst ut Gömda.



Syns i bloggosfären! =)

Kram

Postat av: Sophia

åh, vilka härliga bilder. Ser verkligen jätte vackert ut.Jag är en riktig stadsmänniska men när jag ser dina fina bilder så börjar man ju fundera på sitt val av boplats.. haha. Men nä, jönnet är alldeles lagom, vi har ju vättern och munkan för sjuttsingen...haha.

2008-09-22 @ 20:19:21
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Så härlig!!vilken toppen dag. Bilderna är verkligen jätte fina. Hoppas att ni får en bra dag i dag med

2008-09-23 @ 11:19:41
URL: http://itulpanensland.blogg.se/
Postat av: michael

What a beautiful baby!!!!!

2008-09-23 @ 20:22:42
URL: http://www.nederzweeds.web-log.nl/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback