Hemstickade vantar!

I väntan på att Mirabelle ska 1) vakna och 2) äta så sitter vi och softar och kollar på TV. Victoria har stickat supersöta vantar till Mirabelle och håller nu på med den lilla tråden mellan dem, som är på alla barnvantar så att om de tappar en vante så hänger den iaf kvar i kläderna. Jättekul att få riktiga hemstickade vantar som jag dessutom fick välja färger på helt själv! =)


Duktiga Victoria och de superfina vantarna. Tack!

Då Mirabelle vaknat och ätit ska vi ner på byn igen. Blir fika på Villan idag, eller lunch blir det nog. Sen ska vi kolla lite i affärer. Vicky såg ett par fina vinterskor igår som hon är lite sugen på. Jag såg också ett par fina finterskor, fast till Mirabelle. Hm, vinterskor till en 5-veckors bebis? Ja, de tankarna har också surrat i mitt huvud sedan igår. Hur nödvändigt är det liksom? Men det är inte skor utan mer tjocka tofflor. Ser precis ut som Uggs fast mjukare och pyttesmå med kardborr kring fotleden. Tänkte att hon kunde ha dom nu i fleeceoverallen och sen då hon har riktigt overall i vinter. För visst är det väl "inbyggda" fötter även på vinteroverallerna va, till små bebisar? Då kan hon ju ha dom här "Uggsen" i overallen, tänkte jag. Istället för raggsockar liksom... De är inte så dyra heller, 250 kr, så kanske slår jag till!

Fisksoppan var super igår och vi fick hyfsad matro då vi lät Mirabelle sitta i bilstolen medans vi åt. Hon trivs ju i den så först var hon vaken i kanske 30 minuter och bara tittade slött och sen somnade hon och sov i den kanske 30 min innan hon fick sova mer på Pontus arm. Har hört att bebisar inte ska sitta så länge i bilstol och om vi dessutom inte kör bil så känns det onödigt att ha henne sittandes länge.  

Ja, vem vet när vi kör bil nästa gång? De sa att den skulle vara klar redan imorgon men jag tror det då jag ser det...

Idag tror jag att jag ska slå till på en latte trots att jag egentligen inte är så förtjust i det. Måste ju träna om jag ska få kalla mig lattemorsa, haha ;0)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Söta vantar! Be henne sticka ett par raggsockor också så sparar du in 250 kr! Det är ju perfekt på vintern i overallen (ja det är små tossor till den vinteroverall M ska låna av oss). Ha en bra dag!

2008-09-16 @ 12:37:52
Postat av: Eva Kihlström

Ojsan - tänkte just erbjuda mig att sticka raggsockar och spara på ert barnbidrag! Föregående kommentator hann visst före! Men hör av er om ni vill ha flera par.



Varning! Det är så himla lätt att köpa en massa prylar som är så söta bara för att de är små! Men totalt onödiga, som sagt! Och ofta väldigt dyra i förhållande till nyttan. Det utnyttjar givetvis producenterna och säljarna! Vinterskor till 1½ och 2-åringar är minst lika söta och dessutom användbara att gå i.



Vad hon växer, tösabiten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback