Rolig post och hemgjorda piroger

Igår var det verkligen superkul att få post. Två vadderade paket addreserade till mig, eller ett var faktiskt till hela familjen. Det var nämligen en supersöt hemstickad nalle till Mirabelle från Eva, som jag gick MKV med i Jönköping. Hur gulligt som helst, tack så hemskt mycket! Det andra paketet var smycket jag beställde från Namnsmycken. Hur fint som helst blev det! Enkel silverbricka utan pärlor eller så och så med 080808 (Mirabelles födelsedatum) ingraverat på höjden. Så snyggt i all sin enkelhet! Igår hade jag det med en lång kedja men jag har även en snygg vanlig, alltså kortare, kedja. Båda är i sån där "kulmodell", alltså med runda små kulor som bildar en kedja. De hör till Attling-smycken jag har, men de passar jättebra ändå.



Och pirgogerna ja....Supergoda! Vilken succé! =) Först såg degen superskum ut men det blev hur bra som helst, men om ni ska testa dem, ta inte så mycket mjök som det står utan testa er fram. Sen kan man ju variera fyllningen i all oändlighet!



Nu har Vicky åkt hem. Det har verkligen varit jätteroligt att haft henne här. Hon sa att hon gärna kom hit igen så vi får väl hoppas på det! Idag innan hon åkte hem så gjorde vi en toppbestigning, alla fyra. Hur fint som helst! Bilder kommer sen...

Jag köpte "Uggsen" till Bella. Tänkte ju köpa strl 0-6 mån men jag mätte Bellas fot innan och den var 9 cm och skon knappt 12 så det kändes definitivt oekonomiskt! Jag köpte alltså strl 6-12 mån istället och visst är de stora men tack vare kardborren kring fotleden så kan hon ju i stort sett börja ha dom nu redan. På bilden ser skon gigantisk ut jmfr med foten, inte riktigt så stor skillnad är det men nästan, haha. Men tänk va sött till våren då hon sitter i vagnen och har vindbyxor och jacka och uggs, sweet! =) Nu har Bella fyra par skor, alltså mer än sin pappa, som han skrattande konstaterade igår!


Kommentarer
Postat av: Maria

fint halsband, fina piroger, fina skor!

2008-09-17 @ 19:33:40
Postat av: Maria

fint halsband, fina piroger, fina skor!

2008-09-17 @ 19:33:57
Postat av: Hanna

vilket fint smyke vill ha båda barnens namn på en ring och en lång kedja, mitt efva a smycket har ju kort kedja och är runt... måste kolla in ditt när vi träffas nästa gång för det gör vi väl... träffas alltså;)

Postat av: Eva Kihlström

Vad kul att ni gillade nallen! Den går att köra i maskin, ulltvätt, glömde jag att skriva. Fast kanske bäst att köra tröjan separat, då.



Och du - "uggsen" var verkligen supersöta! Ni kan ju ha dem med raggsockar INUTI nu när det blir vinter ... :) (se min kommentar nedan!) Och de hinner inte slitas ut till nästa barn!

2008-09-17 @ 21:36:42
URL: http://evaihjo.blogspot.se
Postat av: Carolina

Å, så du har gått MKV i Jönköping - där går jag nu, sista året:) Hittade din blogg genom Josefines och fastnade snabbt, har dock inte läst så länge och tycker det skulle vara kul att veta lite mer om Er. Ex. vad jobbar du och din sambo med? Intressen? osv. (men bara om Ni vill berätta såklart). Annars njuter jag så gärna av alla vackra bilder - och längtar till fjällen:) Kram!

2008-09-18 @ 12:19:53
URL: http://langta.blogg.se/
Postat av: Susanne

Men du va avis jag blir, härligt med fjällen på hösten och det bästa av allt, ingen mygg!

ha dé allihop!

2008-09-18 @ 14:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback