Utmanad

Någon gång ska ju vara den första så...Har alltså blivit utmanad av Fia så här kommer då sju skumma saker om mig:

1) Om jag ska sova ensam så kollar jag under sängen innan jag ska sova. Haha, tror det kan härledas till en film jag såg då jag kanske var 13. En liten flicka har en hund (en golden retriver såklart, amerikansk film ju) och varje natt sover hunden under hennes säng, och som "god natt" brukar flickan sträcka ner handen och hunden slickar då på handen. En natt så ligger dock istället en äcklig gubbe där och slickar, yuck! Det vill man ju inte liksom, så bäst att kolla, haha.

2) Jag vänder alla burkar/flaskor/behållare så att etiketterna syns utåt. I duschen, i kryddhyllan, i skafferiet...Någon som sett "Sova med fienden"?

3) Jag måste bädda sängen då jag kliver upp. Innan Mirabelle kom så gjorde jag det så fort jag klev upp men nu, då hon ju ibland ligger där eller iaf är vaken och vill vara med mig, så kan det ju dröja lite. Men jag skulle aldig lägga mig i en obäddad säng. Då bäddar jag hellre, står och tittar på sängen några sekunder och kryper sedan ner för att sova. 

4) Jag måste undersöka saker i förväg. Några exempel är att jag åkte till bilbesiktningen innan jag för första gången skulle besikta bilen i fjol, tryckte näsan mot rutan och kollade in i lokalen. Jag bedömde även planen med alla parkeringsrutorna och försökte föreställa mig hur det skulle bli, var jag skulle stå och hur jag skulle köra. Ett nytt exempel är ju att jag testade att sätta på regnskyddet till vagnen två gånger innan jag gick ut. Kontrollbehov, någon? 

5) Jag måste rätta till soffdynorna och kuddarna innan jag går och lägger mig. Dynorna ska vara sträckta, kuddarna i rätt ordning och filten ihopvikt och på rätt sida av soffan.

6) Jag kan inte ha ljusa jeans eller vita byxor på vintern, knappt på hösten och absolut inte om det kommit snö. Ljus denim och snö matchar helt enkelt inte.

7) Det sista jag säger till Pontus (och han till mig) innan vi somnar måste vara någon sorts "god natt-fras", inte vanligt prat. Om det blir vanligt prat efter en god natt-fras så måste jag säga god natt igen och han måste svara.

Jag utmanar (men förväntar mig inget - detta är högst frivilligt);
Maria, Sara, Hanna, Josefin, Jeanette, Jennie, Lina, Sophia, Alex, Jannice

"Bloggare som blir "tagna" ska skriva 5-7 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren nya bloggare och gör en lista av deras namn.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag har typ gjort denna tidigare så hoppas det gäller? :)

KRAM!



http://www.alltforforaldrar.se/prinsessan/2007/march/utmaning.html

2008-09-03 @ 22:18:02
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: veronica

haha! Punkt nr 7 stämmer exakt in på mig! Måste göra precis så jag med, det ska vara godnatt frasen sist! :D

2008-09-03 @ 22:42:29
URL: http://veronicaholmbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback