Härlig dag trots skrikande Mirabelle

Idag gick jag och Mirabelle runt sjön med Johanna och Sigrid. Vi hade planerat allt jättebra, vi skulle ses 11.30 för det är en bra sovtid för både Mirabelle och Sigrid. Precis som jag förutspådde så somnade Mirabelle på väg ner till Johanna men efter bara någon minut i samlad trupp så vaknar hon och är sedan vaken, och stundtals väldigt arg/ledsen heeela promenaden, alltså 1,2 mil! Det eskalerade kring halva vägen men då bestämde jag att vi ändå skulle gå klart och det gick faktiskt att ignorera henne, hur hemskt det än låter. Jag visste ju att hon var 1) mätt 2) torr i blöjan 3) oskadd 4) inom synhåll, så det hela handlade bara om någon sorts övertrötthet som hon inte visste hur hon skulle hantera. Sista femton minutrarna var hon iaf lugn och låg och vilade. Kanske var det den vilan som gjorde att hon trots utebliven (normalt obligatotisk) lur var på ett strålande humör sen då vi åt lunch på Loftet. Hon och Sigrid satt och spanade på oss, varandra och övriga gäster och tuggade på smörgåsrån medan jag och Johanna åt god foccacia med parmaskinka. Vi hängde i nästan fyra timmar (inkl prommis alltså) och det var lika roligt som vanligt!

Pontus slutade kl 18 och vi hade inte tänkt ut någon middag men efter en scanning av kylskåpet kom vi fram till att vi hade massa ägg och en öppnad vispgrädde så det fick bli tunnpannkaka. Vi hade även massa dessertostar och rom kvar sedan påskbuffén så Pontus började fundera om han kunde slå ihop det med pannkakan på något vis och jag bara "nej, gud vilken äcklig kombination!" Döm av min förvåning då det första vi ser vid pannkaksreceptet i kokboken är en bild av en fransk rätt bestående av pannkaka och rom, haha. Enligt det receptet skulle det vara creme fraiche till men Pontus tog ost och tyckte det var supergott. Efter lite tjat smakade jag en tugga men nja, jag höll mig till grädde och hallonsylt.

Efter middagen nattade Pontus Bella (vi kör varannan både på morgon och kväll då det går så hon inte favoriserar någon av oss, haha) och sedan har vi bara myst i soffan med levande ljus. Imorgon är Pontus ledig och eventuellt ska vi träffa en gammal kompis till honom och hans tjej och son, men vi får se. Om inte så kanske det blir en tur på skidor på fjället. Det börjar tydligen bli fläckvis med snö på sina ställen även på höglänt terräng så det gäller att passa på nu sista tiden!

På lördag åker vi till Åre och ska bo i världens mysigaste och lyxigaste stuga med Pontus föräldrar, syrra och hennes kille. Vi var samma gäng där i fjol med och det var så mysigt. Nu är ju Bella med, på utsidan den här gången, så det blir ju lite annorlunda men säkert lika roligt.

Ps: Nu äter Bella pära som värsta bonnen! ;) Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback