Mirabelle snart nio månader



- Äter fem gånger/dag; välling, mat (en stor burk alt en halv + potatis/ris), mat (-II-), gröt, välling.

- Sitter helt utan problem.

- Ålar sig bakåt, långsamt och inte överdrivet ofta men ibland. Pappa Pontus gick då han var nio månader så hon blir nog mer lik mamma Lina som gick då hon var 1,4 år...

- Tar sig från sittande och ner på mage och försöker komma upp på knäna men lyckas aldrig.

- Sover från 19.30-20.30 till 05.15-06.15 i egen säng i vårt rum, förutom sista halvtimmen-timmen cirka som hon sover under samma täcke som mig.

- Är aldrig ledsen då hon ska sova för natten. Nakenstund, pyjamas, välling, tandborstning, bok, sång och god natt. Tar ca totalt en halvtimme-timme och är väldigt smärtfritt.

- Sover två-tre gånger under dagen (30 min-2,5 tim), nästan alltid ute i vagnen, ibland i min famn i soffan.

- Har precis lärt sig att klappa händerna, gör det ofta då vi gör det först.

- Gillar att sitta i sin barnstol vid bordet och pilla på saker. Hon har ett grymt pincettgrepp!

- "Pratar" mycket; da-da-da-da, pa-pa, maaaa-maaaa, iiiiihhh! osv.

-Älskar att åka bärryggsäck och somnar också helt utan problem i den. (Bådar gott inför fjällvandringarna i sommar!)

- Roar sig med att dra av sina strumpor inomhus och sin mössa utomhus.

- Är lik både mig och Pontus, har Pontus ögon och min näsa och ansiktsform tror vi?

- Gillar att vara bland folk; på café, på Kyrkis etc.

- Skrattar högt då hon får rida på Pontus eller mina axlar och vi springer i hallen fram och tillbaka.

- Skrattar mest och högst då Pontus leker med henne, varvar lättare ner med mig.

- Är ofta svårflörtad (absolut inte rädd) inför andra. Glor men ler bara liiiite trots ihärdiga försök till skratt.

- Har två tänder

- Vägde sist (6/3) 9840 gr och var 73 cm lång. Tyngre och längre nu förmodligen, även om hon verkar ha bromsat in lite.

- Är oftast väldigt glad och nöjd. Gråter sällan och då hon gör det beror det oftast på hunger eller trötthet.

- Har världens stoltaste föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk vad stor hon börjar bli! Det blir ju bara roligare och roligare med tiden och det är så häftigt att följa alla framsteg:) Kul att ha kvar sedan också och gå tillbaka och titta, tiden går ju så fort. Vad mysigt det låter med Stockholmsweekend! Ha en bra dag!

2009-04-28 @ 08:15:53
Postat av: Pontus

Hihi! Underbara unge!

2009-04-28 @ 16:44:07
Postat av: Hanna

Marcus tar batte till kyrkis så ni får snacka ihop er=), jag jobbar till två vi ses kram kram

2009-04-28 @ 19:11:02
Postat av: Anonym

Åh så fin hon är!! Hoppas allt är finemang med er all tre! Våriga hälsningar från Åsa

2009-04-28 @ 21:09:42
Postat av: Anonym

Åh så fin hon är!! Hoppas allt är finemang med er all tre! Våriga hälsningar från Åsa

2009-04-28 @ 21:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback