Underbar dag!

Solen har skinit precis hela dagen (gör det än) och det har varit cirka femton grader, så härligt! Lilla familjen har bara levt det ljuva livet idag och fikat inte mindre än tre gånger. Först kyrkis, sen lunch på Loftet och sen glass på Villan, härligt! Kyrkis var skoj som vanligt; häng på madrassen, fika för de vuxna/lek eller mat för barnen, sångstund och hej då. Både på Loftet och Villan var vi med andra föräldrar här i byn som också njöt av solen och ledigheten.

Då vi kom hem fixade Pontus våra cyklar och jag läste utomhus. Både jag och Pontus läser Mobergs serie om Utvandrarna och vi är helt fast! Jag hade bara läst utdrag tidigare men oj vad skoj att få läsa allt! Jag är bara i första boken och Pontus är i tredje men vi har iaf litteraturseminarium här om kvällarna, och mornarna med för den delen! Läs, läs, läs!

Efter fix och läsning så började vi bli hungriga och då solen skiner och det är vår blir man ju automatiskt sugen på att grilla. För någon dag sedan grillade vi fläskfilé och idag blev det laxfilé med rotsaksknytten, mmm!

Mirabelle verkar vara i gång att införa en ny sovregim. Fram till nyss sov hon ju stadigt tre gånger/dag men igår och idag har hon bara sovit en kortare sväng på morgonen och så en ganska kort på eftermiddagen. Hon har först verkat trött även vid lunch så vi har gått en kort "söva-i-vagnen-prommis" och hon har somnat, men bara för att vakna 10-15 min senare, pigg. Hon har inte varit ledsen eller så där och så länge hon orkar får hon sova som hon vill, så länge hon sover på natten. Hoppas hon får ordning snart så vi kan schemalägga våra liv efter hennes mat- och sovklocka igen! =)

Imorgon jobbar Pontus 13.15-21.30 så det blir inget Valborgsfirande för oss. Vi skjuter på det en dag så på fredag ska vi fira våren! Då ska vi upp till Hanna och Marcus och grilla och ha det gött, ser verkligen fram emot det! Är inte alltför ofta vi kan umgås alla samtidigt ändå. Så imorgon åker jag i väg och handlar på morgonen inför fredag medan Pontus är hemma med Mirabelle. Vi brukar oftast åka och handla hela familjen men det ska ju tydligen bli bra väder imorgon med så vi vill vara så effektiva som möjligt för att sedan bara kunna vara ute och njuta. På kvällen ska jag inte göra någonting men det gör inget alls. Kanske köper en skvallertidning och lite godis och bara softar, så skönt det med ibland!

 
Som ni ser så ligger isen fortfarande på sjön, men grilla ska man ändå! ;)


Lax med honungsmarinad och knytten med potatis, palsternacka, morötter, lök, salt, vitlök och en klick smör.
Supergott och enkelt, bara att förkoka rotsakerna lite innan man lägger dem i folie på grillen.


 


Kommentarer
Postat av: Sophia

MUMS, det ser riktigt gott ut. Själv sitter man och äter keso och bär haha. Jag får ta igen det i morgon, då ska det bannemej grillas :)

2009-04-29 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback