v 40 aka the Gipsy mobile!

Nej, man får ju inte vara så där fördomsfull men ni förstår kanske hur vår kära våffla ser ut nu? Japp, packat på bredden, längden och tvärsen. Vi ska ju åka så fort Bella vaknar imorgon så vi passade på att packa in allt i bilen nu ikväll, packade fram och ner i väskor gjorde vi imorse. Bella vaknar oftast kring 05 och då får hon komma till mig och sover då till strax efter 06. Men den där sista timmen skippar vi imorgon så då hon vaknar (allt efter 04.45) så stiger vi upp; ger henne välling, på med ny blöja och kläder, kaffe och någon smörgås till oss, påklädnad och så i väg!

Vet för övrigt inte vad vi ska tycka om den där sista timmen med mig. Ja, hon sover alltid med mig, blivit så dels för att jag ligger närmast spjälsängen och, om jag ska vara helt ärlig, jag inte riktigt litar på Pontus då han är så nyvaken. Alltså, han kliver ju upp med henne varannan morgon och det går såklart jättebra men då kliver han ju liksom fysiskt upp och blir pigg av det. Om han ska ligga kvar i sängen med henne brevid sig så är jag rädd att han ska glömma bort henne och typ rulla på henne. Nu är hon ju iofs så stor att hon med all säkerhet skulle protestera, om det ens skulle gå att lägga sig på henne innan man vaknar av motståndet men nej, det känns bäst att ha henne hos mig. Observera att denna skepsis genetmot Pontus som pappa endast gäller 01-06.

Hur som helst; är det dumt att vänja henne vid gostimmen så där på morgonen eller ska vi fortsätta eftersom det inte stör oss egentligen? Om det utökas och blir mer än 1-2 timmar så skulle jag inte uppskatta det men än så länge kanske det inte är något att fundera på? Vi skulle ju kunna försöka trösta henne vid sängen (hon är oftast ledsen vid 05 men superglad då hon vaknar på riktigt vid 06) men detta går ju så smidigt och snabbt! Hm, får se vad det blir. I sommar kommer hon nog få eget rum och då blir det ju kanske lite annorlunda.

Idag var vi på 2-årskalas hos
Vincent! Vi fick hemmagjord tupptårta och gott kaffe. Pontus började jobba 13.15 så jag blev kvar, utan bil. Men det löste sig på bästa sätt; blev bjuden på middag och fick skjuts hem. Tack!

Nu måste jag sova, the gipsy mobile är redo för avfärd om uppskattningsvis sju timmar.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Klart ni ska ha kvar gostimmen, det kan aldrig vara nån fara. Hon sover ju resterande tid i sin egen säng och det är ju jätte bra. Så fortsätt så länge alla parter trivs med detta.

Postat av: Anonym

Våren kommer ska du se! =) Här är syrenerna på väg att blomma och mitt inre skriker NEJ, inte än!!! Men annars är det verkligen helmysigt nu! =)



Vårkramar!

2009-04-21 @ 20:31:39
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback