BVC-rapport

Det är väldigt sällan vi blir kallade till BVC nu, det beror ju på att Mirabelle blir äldre. Sist var på 10-månaderskollen och idag var det 1-årskoll och vaccinationspruta. Jag jobbade men Pontus tog henne såklart. De cyklade dit och kom nästan 30 minuter för tidigt men de hade roat sig med alla skojiga leksaker där. Väl inne kunde det konstateras att Mirabelle är helt frisk, go och glad och att ja, sprutor gör ont men bara en stund. Hon är 81 cm lång och väger 12,1 kg vilket tydligen är en del. Doktorn hade sagt till Pontus att av 100 barn är 90 både kortare och lättare än Bella! Jag som nojat mig över att hon är så tunn, haha. Men hon är verkligen inte tjock, inget gosigt bebishull alls nästan, jo lite på låren men det är allt. Hon är stor hela hon bara. Men jag kanske kan sluta stoppa i smör eller olja i hennes mat nu, hihi? Men nä, tror nog hon ska få det ibland ändå. Jag är uppväxt på pära, fiskbullar och en rejäl klick smör, yummie! =)


Kommentarer
Postat av: johanna

Det ska bli mycket spännande att gå på 1-årskontroll, vi blir alltid så stolta över våran långa och stora (fast det är samma här, jag brukar tänka "guuud så smaaal hon är nu"...) tjej! Go Bella & Rutan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback