God jul!

Imorgonbitti åker vi till Bellas farmor och farfar + faster i Östersund för att fira jul. Jag jobbar ju redan på juldagen så vi blir där ca 20 timmar, haha. Men det ska bli jättemysigt att få komma dit! Väldigt tacksam över att få vara ledig imorgon de de flesta jobbarkompisarna faktiskt jobbar. Hade inte önskat om ledighet men förmodligen tyckte väl chefen att jag som har barn och så är den som uppskattar det mest, och det gör jag verkligen!

Troligtvis åker vi till Sundsvall och resten av släkten under trettonhelgen, för att krama ur det sista ur julen anno 2009. Shit, snart är 2010 här!

Pontus jobbar till 23 ikväll så jag har sett "Borta med vinden" för typ tionde gången. Haha, vilken klassiker! Den är ju vidrig i sin kvinnosyn och allmänna människosyn men då, 1939, var den säkert väldigt radikal. Jag tycker att den är riktigt underhållande iaf och det överdrivna skådespeleriet är ju bara för charmigt. Och bara en sån sak att den kvinnliga stjärnan faktiskt har gula (alltså naturliga) och lätt sneda tänder gör ju filmen så sevärd! Skulle vilja se en kvinnlig skådis idag, i en storfilm som denna, med ett sånt leende?

God jul på er!





Kommentarer
Postat av: Jennie

God Jul på er!

Postat av: Maria, Marcus, Tuva, Nora

god fortsättning! hoppas ni hade en härlig julafton i Östersund´, kort men intensivt! Kul att ni kommer hem till Sundsvall snart, ser fram emot att ses då! Hälsa familjen!!

2009-12-25 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback