En dag som gjord för drömmar

Ja, man kan då tro att jag menar drömmar om sommaren, då det just nu är 20 minus och massa snö, men jag menar de små söta kakorna som kallas drömmar. Då Mirabelle var ännu mindre så bakade jag faktiskt lite men sen blev det inget mer av det, tror avstannandet sammanföll med att hon blev mer och mer vaken och krävde mer underhållning. Nu är hon dock så pass stor att hon klarar att underhålla sig själv en stund, iaf en stund lång som det tar att göra drömmar. Så det blir det alltså idag. Margarinet står på köksbänken och jag hör att Mirabelle nyss vaknat efter en extremt kort förmiddagslur (30 min). Det talar för att vi nog måste ta oss ut en sväng ändå idag, så hon får sova. Men då måste det bli lite mildare. Annars blir det till att sova med henne, det verkar hon gilla. Tur att hon inte har kommit på att det även skulle kunna vara ett alternativ på natten, då sover hon hur bra som helst i sin egen säng, minst åtta timmar på raken. Men på dagarna är det bara mysigt att sova brevid henne, även om jag (oftast) vaknar före henne.  

Hade faktiskt planer på att bjuda någon på drömmarna men det verkar härja sjukdomar bland barn och vuxna så det blir nog en fika själv framåt dagen. Kan vara mysigt det med!



 
Så här sov Bella igår eftermiddag, på madrasser på köksgolvet. Ser ut som en knarkarkvart, men hon blev akut trött efter lek och då fick hon sova där hon somnade helt enkelt. Verkade väldigt skönt för så här låg hon i nästan två timmar! Jag sov också där, brevid henne, i kanske en timme. Tänk om vi fått oväntat besök, haha!


Uppdatering: Drömmarna blev de bästa jag någonsin gjort! Goda, spröda och lagomt mycket vaniljsmak. För övrigt så är det nu strålande sol och minus tio grader, men då sover Mirabelle sött som en liten gris. Har sovit i över en timme nu, på helt fel sovtid, haha. Närå, klart hon får sova nu men det brukar hon inte, det beror på att luren i förmiddags blev så kort förmodligen. Så då hamnar jag i följande dilemma; om hon vaknar snart, ska jag då gå ut med henne i vagnen eftersom det är så fint väder, trots att hon inte tycker det är så kul att åka vagn då hon är pigg? Dessutom kommer hon att bli hungrig ganska snart...Men väntar jag och ger henne mat och hoppas på att hon blir lite trött, då kommer solen ha gått ner mer eller mindre. Haha, tuffa tider! Klart jag anpassar mig efter henne och går i mörker. Skitunge! ;0) 
 


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Ja det är lite läskigt med F men idag är han något bättre så det känns bra. Ang. serien så har jag aldrig sett ett helt avsnitt tidigare, bara zappat över den och inte stannat. Men om man ser den från första avsnittet och framåt är den kanon. Iallafall enligt oss!

Gud vad mysigt Bella ser ut att ha det på madrassen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback