En fantastisk helg!

Mamma och pappa har som sagt varit här sedan i torsdagseftermiddag och det har varit så roligt! Då de kom åt vi kycklingpaj som mamma hade gjort, sen var Pontus tyvärr tvungen att åka och jobba (18-23) men jag, Mirabelle och mamma och pappa myste tillsammans! Nog för att Bella "fyllde" sex månader förra helgen, men jag trodde nog att hon fyllde minst ett år med tanke på alla fina saker hon fick! Massa fina kläder, en Voksipåse, leksaker...vi fick ljus från Ikea och en leklåda till alla Bellas saker, vilka börjar ligga överallt i lägenheten. Det mest spännande var ju nästan fjällpulkan, fast att vi visste att vi skulle få den. Den är iaf superfin och jag och Pontus har verkligen konstaterat att det är ett mindre hantverk sådanna här gamla träpulkor. En Segebaden är det, som jag misstänkte. Vi upptäckte dock att skaklarna (som binder samman pulkan med selen) är gjorda för en hund, och alltså för korta. Men Pontus har en plan för hur det ska lösas så det uppdraget ska påbörjas imorgon, så kul! Sen så ska vi köpa en riktig sele med stöd för axlarna med, tror det är bra i längden eftersom vi ju planerar att göra x antal toppturer i vinter. Med liggunderlag, fäll och Voksi kommer Bella ligga som en drottning i pulkan! Men som jag sagt tidigare; det finns ju ingen ruta som skyddar mot vind och snö så man får hålla koll på vädret och så får vi ha med både hennes vanliga solbrillor och googles. Gud vad kul det ska bli! Pontus är ledig imorgon och på onsdag så planen är att bygga klart imorgon och testa på onsdag, wiiiee!


 
Bella i leksakslådan =)

På fredag var vi i Tänndalen och åkte slalom, eller iaf jag, pappa och Pontus. Mamma gick med Bella vilket hon tyckte var ok, tack tack! Efter lunch höll jag dock henne sällskap och så åkte vi hem vid 15. Eller jag och mamma hann in en sväng på Hillside, en klädaffär i byn, jag fick en fin blus av mamma och hon hittade ett par fina jeans. Hemma hade vi egen After Ski med öl och jäger innan vi duschade i skift och gjorde oss i ordning för att gå på "filéafton" på hotellet. Japp, det är precis som det låter. En buffé med fläskfilé, laxfilé, renfilé och laxfilé. Vi hade aldrig varit på det men hört massa om det och det var precis så gott och fräscht som alla sagt! Pontus var såklart värst och åt tio (10) skivor, bara ren- och oxfilé, haha. Iofs så åt jag fem skivor och toppade det hela med fäbodglass och hjorton, så jag åt en hel del med. Vi kom dit vid 19.30 och gick hemåt vid 22.00 och på de timmarna protesterade inte Bella en enda gång. Hon är en fantastiskt bebis! Under hela tiden vi åt satt hon i barnstolen, alltså 1,5 timme, och lekte med de leksaker vi hade med och tittade på oss, ljuset på bordet, de som serverade, ja typ allt som rörde sig. Då vi tittade och pratade med henne fick vi världens smile, så härligt! Vid 21 började hon dock bli lite trött (lägger sig ju oftst så, ibland tidigare) så vi gav henne välling och passande nog så började trubaduren spela då och det var väldans intressant. Jag gick fram med henne under en låt och hon skrattade och viftade och charmade både trubaduren och övriga gäster. Bland annat en något berusad norrman som ville hålla henne men ja sa vänligt men bestämt nej, två gånger.


  
 
Föret var så bra det kan vara och jag börjar få koll på skidorna!


På lördagen var det slalom igen, men i Ramundberget. Inte riktigt lika bra före men det var soligt hela dagen så det var också helt underbart! Mamma gick med Bella på förmiddagen med, sen åt vi lunch och efter det stannade jag och mamma inne en stund och pappa och Pontus åkte några åk. Sen bytte jag och pappa av och vid 15 gick vi in mot After Skin. Det var Två backar läsk (TBL) som spelade och det var ett jäkla ös, främst på bandet som var underhållande och hade några överaskande låtval som t.ex "Sommar" med Ronny och Ragge! Synd att det var en idiot som satt brevid oss och var allmänt stupfull och störig (kastade bland annat glas mot scenen) men hans kompisar lyckades hålla någorlunda koll på honom som tur var. Efter After Skin åkte vi hem och fräschade upp oss, byggde upp en aptit, tröttade ut Bella som somnade 20.00 (samma sak i torsdags, så skönt!), lagade mat, åt den goda maten som var lax, pressad potatis, sallad och sås, småtittade på Melodifestivalen (Lillie och Sussie borde ha gått vidare direkt!) och så där vid 22 var alla sååå trötta, haha. Vi höll dock ut till 23 men då gick alla och la sig. Det tar på krafterna att vara ute hela dagarna, men man blir så skönt trött.

 '
Jag i den nys blusen, Bella på filéafton.

 
Ramundbergets nya coola restaurang, 1000.

  
After Ski tar på krafterna...


Imorse klev alla upp tidigt (Bella ville absolut kliva upp 7.00) och åt frukost innan vi gick ut i det fina vädret. Vi bytte till sittdelen i vagnen och testade Voksipåsen som Bella verkade tycka var mysig. Vi gick till Funäsdalsberget och fikade innan vi gick hemåt. Väl hemma var det dags för mamma och pappa att packa ihop och åka. Kändes så trist då de åkte! Hade jag varit ensam hade jag säkert börjat grina, haha. Men vi åker ju hem i mars iaf så vi ses igen om fem veckor.

Vi har alltså haft en fantastisk helg med fint väder och gott sällskap!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad söt hon är, härligt att hon hänger med er överallt. Precis så det ska va. Härligt!

Postat av: Hanna

tack själva fler måndgar i den här stilen

2009-02-16 @ 21:21:35
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad mysigt ni haft!

2009-02-17 @ 08:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback