Kariknallen, 1050 möh


Dit bort/upp skulle vi, observera att jag ändå zoomat...Tur att hela familjen åt gröt till frukost!

 
Vädret var spännande med mestadels sol men även lite snö och vackra moln.
Mirabelle tog det säkra före det osäkra. Viktigt med solglasögon i fjällen!

 
Till en början var det rätt platt...


...men sen började det stiga. Pontus kämpade och svettades men skulle inte byta av.
Tror det är en prestigegrej att få dra pulkan.


Mål i sikte!


En km, och den tuffaste stigningen, kvar.


Framme! Och Mille, detta är en våffelstuga/toppstuga =)


Ett mycket vackert beläget dass!

  
Bus, bus, bus!


Jaja, mamman blev ju iaf fin på bilden...

 
Mirabelle satt till och med i en vanlig stor träbarnstol, dock fylld med vantar, jackor etc.
Men vi fick iaf äta lunchen utan att ha henne i knäet, skönt.

 
Men sen vill man ju ha henne i knäet, förstås!

 
Var lite nervös för nedvägen, men det gick fint.
Åkte i helt nypistade spår sista biten, underbart!


Så var ännu en dag över. Frisk luft, mat och med min familj. Som jag vill ha det!


Kommentarer
Postat av: Tjurige Sture

Du var grym idag Baby, och ja, du vet ju att jag är envis som en gammal get. Men det gick ju bra till sist! Nu är det nog dags att städa här hemma.. Hua. Puss!

2009-02-05 @ 17:24:20
Postat av: Mariana

Vad härligt ni har det...och vad duktiga ni är!!...blir faktiskt lite avundsjuk :O).



/Mariana

2009-02-05 @ 19:00:06
Postat av: Jeanette

Det är så roligt att få se bilder från alla era härliga och fina turer!

2009-02-05 @ 19:14:44
Postat av: Hanna/ Nytt läge

åh vad mysigt skulle var kul att dra iväg alla någon dag! kanske ses i morgon då!

Postat av: Hanna

men du det låter super bra det vi är hemma

2009-02-05 @ 22:32:47
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com
Postat av: Theres

Herregud så underbart!! Inte alls avis.. inte alls vissla

2009-02-05 @ 22:41:14
Postat av: mille

Vilken lyx att ha detta så nära till hands. En annan kan räkna gångerna på längdskidor på en hand och utför har jag aldrig testat. Men ååh, så hon vill! Och våffelstugan, vilken söt!!! Och ett sådant dass kan jag tänka mig - om man får den omgivande miljön på köpet alltså. ;) Härliga tider för er onekligen. Glad att få följa det på håll iaf, när man inte själv kan uppleva något i närheten. =)Utanför är det grått (eller nu har det visst blivit mörkt istället ... same shit, hihi) och regnet piskar mot fönstret mitt.

Hälsa! Kram

2009-02-05 @ 23:16:03
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag känner inte Er, men läser din blogg lite nu som då och måste bara säga att din familj verkar vara så himla mysig och gulligare unge har jag nog aldrig sett! :) Ni verkar dessutom bo underbart till! Det är en familj som din som jag själv strävar efter.

Trevlig helg!

2009-02-06 @ 19:00:39
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Ja, jag har förstått att ni kommer ifrån Sundsvall. Jag hittade din blogg från början på Jennies sida (jag jobbar också på ikea) och har följt den sen dess. Att bo så nära kalfjället måste vara underbart. Min syster bor så också och jag avundas alla människor som får chansen till att göra det. Självklart kan man sakna stan, men den finns alltid kvar och går att besöka :)



Min jack russel är min älskling, mitt allt och mitt liv. Som mitt lilla barn! :)



2009-02-06 @ 22:50:43
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback