Skidpremiär!

Igår köpte vi som sagt turskidor och tidigare ikväll var det premiär. Det blev dock ingen "tur" i ordets rätta bemärkelse, utan en sväng i elljusspåret. Vi har skidstadion, där en hel drös eljusspår utgår ifrån, bara cirka 200 meter från oss. Ski out och ski in, även på platten alltså! Vi gav Bella middag (Pontus hemlagade morot- och palsternackspuré och lite ersättning!), sen så klädde sig familjen för äventyret. Vi har ju lånat Hanna och Marcus pulka och de var så snälla att de lånade ut deras Voxipåse med så Bella hade "bara" på sig underställ, fleeceoverall, vantar, mössa och tjocksockar och det räckte gott och väl trots nio minus. Vi visste ju inte alls hur Bella skulle reagera då vi la henne i pulkan men hon var cool, som hon ju oftast är. Ni minns väl hennes reaktion på dyket under vatten? Just det, en gäsp! Inga protester så vi skidade iväg. Efter kanske 100 meter ville jag kolla till henne så Pontus stannade. Då blev hon lite orolig så vi skyndade oss iväg igen och nästa gång jag kollade henne så sov hon! Hon sov nog mesta delen även om jag såg ett par ögon titta fram mot slutet. Vi åkte bara 2,5 km, både för hennes och vår egen skull. Men det var hur kul som helst så imorgon blir det lite längre! Dock ingen fjälltur än. Våffelstugorna, som ju är hela poängen med att skida på fjället, ligger omkring fem km bort och en mil vet jag inte riktigt om vi är redo för än, någon av oss. Så imorgon tar vi bilen till Ramundberget och så tar vi ett spår där, troligen ett som går efter Ljusnan och sen så äter vi lunch/middag där innan vi åker hem. Pontus jobbar ju delad dag imorgon (9-12.15, 18-23) så vi måste klämma in utflykten de lediga timmarna mitt på dagen.

Imorgon kommer vi att ha Hanna och Marcus pulka med, och förhoppningsvis kan vi låna den fler gånger, men sen så ska vi ju testa med ryggsäcken med framöver. Men jag vurpade två gånger idag så jag ska ha några kilometer till innan jag åker med Bella på ryggen. Men det var i ganska branta backar jag vurpade så antingen åker jag bara på typ sjön (platt) eller så får man gå på snedden nedför de branta backarna. Pontus var lite mer stabil dock, känns tryggt. Men jag hade ju min graviditet och förlossning som ursäkt, haha. För faktum är att vissa rörelser fortfarande känns skumma, som t ex att ploga hårt eller att stänga en väska med hjälp av att föra ihop knäna, om ni förstår. Men det känns inte läskigt eller ont, bara skumt och annorlunda.


  
 

Kommentarer
Postat av: johanna

Hahaha, normalt brukar jag inte vara en smygare på öppna förskolan men idag råkade jag gå på en tid när jag inte brukar vara där (för tidigt för mig...) och då var det så vuxna, RIKTIGA mammor med flera barn där! AAAAH! Fick nybörjarmamma-ångest och smög hem. Lite tråkiga var dom också, pratade i en halvtimme om varför det blir bubblor i gips. Suck-e-li-suck.



:)



Åh, jag älskar att åka skidor "på platten". Det är min grej. Tyvärr var det flera år sen nu!

Postat av: Maria

vad mysigt!

2009-02-03 @ 11:56:38
Postat av: mille

Woow, cool pulka. Såg liksom framför mig en "vanlig" och tänkte hur i hela friden går det där till egentligen. =) Våffelstugor?? Vad är det, undrar en skånetös ;)

2009-02-03 @ 12:34:44
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback