Skidtur 2

Vädret var kanon idag igen (soligt och fint för femte dagen i rad) så då Pontus kom hem vid 12.30 skyndande vi oss att lasta bilen med skidor, pulka och bebis och sen åkte vi till Ramundberget. Det var lite kallare där, 12 minus, men vi hade satt gränsen vid 15 så vi hoppade i skidorna och stavade iväg. Vi åkte längs med Ljusnan en bit innan spåret avvek och det blev jättefin natur med knotiga fjällbjörkar, massa kall gnistarnde snö och med fjälltopparn runt om oss. Spåret i sig var inte lika fint som vid stadion igår men vi är ju inga som är ute eftrer fart direkt så det dög hur fint som helst för oss, speciellt med den naturen runt om! Det var ganska backigt, både uppåt och neråt men idag stod jag på benen hela tiden! Jag tog det väldigt försiktigt och gick på snedden typ halva backen om jag ansåg det vara för brant och sen plogade jag allt jag hade, haha. Mirabelle var precis lika duktig som igår; sov mest hela tiden. Vi var väl ute typ 1,5 timme och sen åt vi lunch på Rudolf. Smakade mycket gott med hamburgare (Pontus) och tacotallrik (jag) efter en tur på skidor vill jag lova! Även om vi inte åkte så långt idag heller, kanske fem km, så tar det ändå på krafterna. Man använder muskler man inte brukar och sen så har vi ju kanske inte den bästa tekniken heller. Men kul var det och fler turer blir det! Vi är sugna på en egen pulka men de kostar typ 10 000 kr. Helt jävla sjukt! Vi kollade efter begagnade på Blocket igår, fanns två i hela Sverige till salu så det verkar svårt. Jaja, vi är glada för de gånger vi kan låna Hannas och Marcus!





 




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah! Värsta sportiga familjen! Tack för idag igen Baby, du var grym! ,0)

2009-02-03 @ 21:21:15
Postat av: Anonym

Ah! Värsta sportiga familjen! Tack för idag igen Baby, du var grym! ,0)

2009-02-03 @ 21:22:30
Postat av: Susanne

Men det må jag säga, vad ni är sportiga:) härligt att kunna vara ute hela familjen. Ser superskönt ut, speciellt för Mirabelle.

Ha dé // Kram Susanne m flock

2009-02-03 @ 22:25:19
Postat av: lina

Vi har en Toyota Prius, går på el och bensin. Vi som inte kan ta oss fram på skidor till vardags alltså..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback